|
کدخبر: 111454

آغاز توزیع ۱.۵ میلیون بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی

رئیس بنیاد مستضعفان از آغاز توزیع ۱.۵ میلیون بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این بسته‌ها در سه مرحله متوالی در سه بازه یک ماهه، میان اقشار ضعیف و کم برخوردار توزیع می‌شود که ارزشی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان دارد.

اقتصاد آغاز توزیع ۱.۵ میلیون بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی

«سید پرویز فتاح» در مراسم آغاز توزیع ۱.۵میلیون بسته معیشتی میان خانواده‌های کم برخوردار و اقشار ضعیف جامعه، اظهار کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و جلسه با نهادهای دیگر مقرر شد بنیاد مستضعفان، ۱.۵ میلیون بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی را در ۳ مرحله متوالی در ۳ بازه یک ماهه، میان اقشار ضعیف و کم برخوردار توزیع کند که ارزشی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازدید اخیر خود از شهرستان‌های اسلامشهر، ملارد، بهارستان، شهریار، شهرقدس، رباط کریم، پاکدشت، قرچک، ورامین، پیشوا و استان البرز گفت: امروز روند توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی آغاز می‌شود که شامل بسته‌های معیشتی و کارت‌های خرید ۳۰۰ هزار تومانی است که در ۱۰ شهرستان جنوب و غرب تهران و استان البرز و ۱۵ منطقه هدف بنیاد مستضعفان، توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: در این مرحله به دنبال جلسات چهار روزه با مسئولان شهرستان‌های جنوب و غرب استان تهران و همچنین استان البرز مقرر شد تا پایان هفته جاری مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در اختیار تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این شهرستان‌ها توزیع شود و ۱۵۰ هزار بسته دیگر نیز میان خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش این نهادهای حمایتی نیستند توسط گروه‌های جهادی و مردمی توزیع خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه سایر بسته‌های معیشتی در نظر گرفته شده در میان محرومان و مستضعفان ۱۵ منطقه هدف بنیاد مستضعفان توزیع می‌شود، گفت: در مرحله قبلی، بنیاد مستضعفان متعهد به توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی ۲۰۰ هزار تومانی شده بود که عملا، تعداد بسته‌های توزیعی توسط بنیاد به بیش از ۶۰۰ هزار بسته افزایش یافت.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مشکلاتی که تورم و شرایط اقتصادی اخیر برای خانواده‌های نیازمند ایجاد کرده است، گفت: در این مرحله، گرچه ارزش بسته‌های معیشتی بنیاد مستضعفان به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته و نرخ هر بسته معیشتی از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید، ولی کفاف این شرایط را نمی‌دهد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این کمک‌های بنیاد مستضعفان، قطره‌ای در برابر دریای کمک‌های مردمی است، خاطرنشان کرد: ما این اطمینان را می‌دهیم که بنیاد مستضعفان در این شرایط اقتصادی، با تمام وجود و توان، کنار مردم خواهد ایستاد و هیچ مضایقه‌ای برای کمک به مردم به خصوص محرومان و مستضعفان نخواهد داشت.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر