|
کدخبر: 98074

دستور مهم رحمانی درباره بازار خودرو

رحمانی با صدور دستور ویژه به رئیس سازمان حمایت خواستار برخورد قاطع با متخلفان تعیین قیمت‌های نامتعارف در بازار خودرو شد.

گسترش‌نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دستور ویژه به رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از مسئولان این سازمان خواست تا با توجه به وجود برخی قیمت‌های غیر متعارف و فاصله دار نسبت به نرخ واقعی خودرو در بازار آزاد نسبت به نرخ کارخانه، با همه متخلفان این موضوع با جدیت تمام و قاطعانه برخورد کنند و مراتب را مرسما به مردم اطلاع رسانی کنند.

رحمانی در این راستا تاکید کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ضرورت حساسیت موضوع از حیث وجود جریان سود جوی فرصت طلب پشت پرده، نسبت به پیگیری جدی و برخورد با نرخ سازی‌های کاذب، در اسرع وقت با اتخاذ تصمیمات و اقدامات متناسب، با همکاری و هماهنگی کامل با سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی موارد بررسی و نتایج به‌دست آمده جهت افزایش احساس امنیت مصرف‌کنندگان واقعی و در راستای حفظ حقوق حقه شهروندی آحاد مردم، موارد را به بنده گزارش کنند.

وی تصریح کرد: ضروریست اقداماتی همچون پیگیری، شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی احتکار خودرو، پیگیری، شناسایی و برخورد قاطع و قانونی از طریق مراجع نظارتی و قضایی با سایت‌های اینترنتی متخلف که با ارائه قیمت‌های کاذب فضای بازار را دچار التهاب می‌کنند، در دستور کار جدی سازمان حمایت قرار گیرد.

در دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان حمایت آمده است؛ رفع موانع ثبت نام متقاضیان در سایت‌های فروش خودروسازان داخلی به جد و در سریع‌ترین زمان مورد رصد دقیق قرار گیرد تا شرایط برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودروهای تولید داخل تسهیل شود و دست سوداگران همسو با معاندان ‌و دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غرب از سر مصرف‌کنندگان کوتاه شود.

رحمانی با اشاره به غیر واقعی بودن قیمت‌های موجود در بازار و مناسب نبودن سرمایه‌گذاری مردم در این عرصه، تاکید نموده است با هماهنگی با رسانه‌های پر مخاطب داخلی زمینه آگاه‌سازی و اقناع عمومی جهت جلب همراهی بیشتر ایشان و کوتاه کردن دست سودجویان صورت پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح نموده است با شناسایی کانون‌های فرصت طلب و برخورد قاطع با آنان و همچنین با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید، تلاش مضاعفی جهت تولید و عرضه هرچه بیشتر، زمینه ی این سوءاستفاده‌ها هرچه سریعتر از بین برود.

گفتنی است، در روزهای گذشته باشگاه خبرنگاران جوان گزارش‌های متعددی در خصوص تفاوت فاحش نرخ خودرو از درب کارخانه تا بازار خودرو و اختلاف میان شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان منتشر کرده و همچنان در پی رفع این موضوع در تلاش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • پارمیدا ارسالی در

    چرا رئیس جمهور مملکت میگه نميشه با مافیا ی خودرو مقابله‌ کرد بدهید دست اقای رئیسی بدون واهمه همه اخلالگران رو اعدام میکود

ارسال نظر