|
کدخبر: 40112

با حضور نوبخت صورت گرفت

راه‌اندازی خط ریلی قزوین - رشت

سیر نخستین قطار مسافری به صورت آزمایشی در مسیر راه آهن قزوین - رشت صبح پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد.

گسترش‌نیوز : خط آهن ۱۶۵ کیلومتری قزوین - رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد.

۵۰ درصد این خط در دشت، ۱۰ درصد آن در تپه ماهور و ۴۰ درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و ۸۰ پل به طول ۱۳ هزار متر و پنجاه و سه متر و تونل به طول ۲۲ هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است.

عملیات ریل‌گذاری این محور از سال ۹۱ آغاز شد و با تکمیل آن هم اکنون این مسیر ریلی که مرکز استان گیلان را به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می‌کند، آماده بهره‌برداری است.

احداث این پروژه ملی به لحاظ حمل‌ونقل بار و مسافر و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی و به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بین‌المللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیج‌فارس به طرف روسیه کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

پل شاهرود در مسیر خط آهن قزوین - رشت به طول ۶۰۰ متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه‌های این خط است که با هزینه‌ای معادل ۱۴۰ میلیارد ریال توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزویت - رشت احداث شده است.

در بازدید نوبخت از این خط ریلی و سیر آزمایشی نخستین قطار مسافری در این مسیر مدیرعامل راه آهن، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل، معاونان وزیران راه شهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها