|
کدخبر: 115116

واکنش رئیس سابق سازمان هواپیمایی به حاشیه‌ ها

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در قضیه هواپیمایی اوکراینی من سربلند هستم، اما بسیاری از افراد تصور می‌کردند که ما در این قضیه کوتاهی کردیم که خوشبختانه در این قضیه رو سفید بودیم.

حمل و نقل واکنش رئیس سابق سازمان هواپیمایی به حاشیه‌ ها

در حادثه هواپیمای اوکراینی رو سفید هستیمخبرگزاری میزان- مراسم معارفه تورج دهقانی زنگنه رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

علی عابدزاده رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم گفت: در قضیه هواپیمایی اوکراینی من سربلند هستم، اما بسیاری از افراد تصور می‌کردند که ما در این قضیه کوتاهی کردیم، اما خوشبختانه در این قضیه رو سفید بودیم.

وی افزود: من هیچ وابستگی سیاسی به گرایش و یا تفکرات سیاسی ندارم و بسیاری از خبرنگاران گله دارند که چرا کم مصاحبه می‌کنید، اما باید بگویم که سازمان هواپیمایی کشوری بسیار حساس است و کوچکترین سخن و یا حرف در این حوزه باعث ایجاد مشکل می‌شود.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای فلای چک را من ۲ میلیون یورو زیر قیمت خریدم، اما در این زمینه گله ‌های بسیاری شد که این هواپیما بسیار گران‌تر از قیمت واقعی خریداری شده است.

عابدزاده تاکید کرد: قیمت واقعی هواپیمای فلای چک۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو بود، اما در همان دوره من وارد سازمان هواپیمایی شدم و توانستم با مطالعات این هواپیما را به قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خریداری کنم.

وی افزود: در آن دوره کسی صدایش در نیامد، اما همه تصور می‌کردند که من این هواپیما را گران خریده ام.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور گفت: در رابطه با موضوع هواپیمای ایران ۱۴۰ عده‌ای سعی کردند این سانحه را به سازمان هواپیمایی کشوری و بنده ارتباط دهند و من را متهم به رشوه گرفتن کردند، اما باید بگویم که این خطا و علامت دادن هیچ ارتباطی به سازمان هواپیمایی کشوری ندارد و در آن دوره حتی اعلام کردند که سازمان هواپیمایی کشوری توسط ایکائو در لیست سیاه قرار بگیرد.

عابدزاده گفت: در آن دوره برای من پرونده درست کردند و من را متهم کردند که در دستگاه امنیتی نفوذ دارم، اما باید بگویم که در پرواز یاسوج هم خلبان به اختیار خودش در ارتفاع ۱۴ تا ۱۵ هزار پا قرار گرفت و حتی صحبت این خلبان هم در رکوردر ضبط شده است.

وی در مورد مدرک تحصیلی خود نیز گفت: در سال ۵۸ و ۵۹ در سازمان هواپیمایی کشوری استخدام شدم و مدرک در آن دوره ارائه دادم و تاییدیه آن را هم گرفتند و گواهینامه آن هم در اختیار دارم.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ۵ سال طول کشید تا دوره خود را در این زمینه بگذرانم و مدرک معادل فوق لیسانس من ۹۲ درصد بوده است.

همچنین تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم معارفه خود گفت: صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار بحران خطیری شد و بدون تعارف چشم انداز روشنی نیز در این زمینه وجود ندارد و نمی‌دانیم چه زمانی به روند عادی بر می‌گردیم

وی افزود: آمریکا و آمریکایی‌ها هرچه در توان داشتند برای زمین گیر کردن صنعت هوایی به کار بردند، اما به لطف خدا و متخصصان این صنعت نه تنها صنعت هوایی زمین گیر نشد بلکه روز به روز با پیشرفت همراه شد که در این بین آقای عابدزاده سال‌های سال در این صنعت زحمت کشیدند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در دوران تحریم هواپیما‌های بسیاری به کشور وارد کردیم و شرکت‌های هواپیمایی جدیدی تاسیس شد و نیرو‌های زبده‌ای تربیت شد که نشان از حرکت روبه جلوی این صنعت دارد.

دهقانی زنگنه تاکید کرد: مراکز هندلینگ و آموزشی علی رغم تمام محدودیت‌ها در یک تعامل هماهنگی قرار دارند و خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

به گفته وی اقدامات بسیار ارزنده‌ای در مدیریت آقای عابدزاده برای صنعت هواپیمایی صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به آزادسازی نرخ بلیط هواپیما‌ها و تصویب آن از سوی مجلس اشاره کرد که به همت و تلاش رییس سابق سازمان هواپیمایی محقق شد.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها