|
کدخبر: 318178

ساختمان ناایمن/شورای شهر/شهرداری تهران

اتمام حجت با مالکان این ساختمان ها / ملک خود را ایمن کنید

موضوع ساختمان های ناایمن در پایخت مدت زمان بسیاری است که در رسانه ها مطرح می شود.

جامعه اتمام حجت با مالکان این ساختمان ها / ملک خود را ایمن کنید

ساختمان های ناایمن مانند بمب ساعتی عمل می کنند و هرلحظه این امکان وجود دارد که درصورت عدم ایمن سازی، شاهد حادثه ای ناگوار در پایتخت باشیم. از زمان ریزش ساختمان پلاسکو، این جدیت به وجود آمد که رسیدگی به موضوع این ساختمان ها در دستورکار قرار گیرد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران برضرورت استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی شهر و فضای مجازی برای موضوع ایمنی و افزایش آگاهی و دانش شهروندان در حوزه ایمنی تاکید کرد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در شصت و هفتمین جلسه کمیته ایمنی شورا که به منظور ایجاد شهرِایمن در منطقه ۱۱ شهرداری تهران برگزار شد، گفت:منطقه ۱۱ دارای دو ساختمان بحرانی، ۳۷۳ ساختمان پرخطر و ۹ گود رها شده است که باید اقدامات مقتضی برای ایمن سازی در این خصوص انجام شود.

مهدی بابایی ساختمان مجتمع تجاری شانزه لیزه یا همان میلاد قائم را از دیگر ساختمان‌های ناایمن منطقه برشمرد و گفت: این ساختمان چند مورد اخطار و تذکر گرفته و دستور قضایی برای این ساختمان صادر شده است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران افزود:تابلو‌های هشدار دهنده ناایمنی در اطراف این ساختمان نصب شده که با همکاری مالکان مقرر شد بعد از ۹۰ روز این ساختمان نیز ایمن سازی شود.

مهدی بابایی دربخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به وجود ۱۲۹ ساختمان بحرانی در شهر تهران در زمان آغاز دوره ششم مدیریت شهری، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده درنواحی و مناطق، این تعداد به ۷۵ ساختمان کاهش یافته و انتظار داریم شهرداران نواحی تمام تلاش خود را به کار بندند تا این تعداد به صفر برسد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا تاکید کرد: سالیانه هزار ساختمان نیز باید از تعداد ساختمان‌های ناایمن پرخطر کاهش یابد که این موضوع نیز در دست پیگیری است.

استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی شهر و فضای مجازی برای موضوع ایمنی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی شهر و فضای مجازی برای موضوع ایمنی و افزایش آگاهی و دانش شهروندان در حوزه ایمنی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر از ظرفیت‌های تبلیغی شهر برای موضوعات ایمنی استفاده نمی‌شود که این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مهدی بابایی از آتش نشانان داوطلب و گروه‌های دوام مناطق خواست تا در فضای مجازی تولید محتوا کنند و تاثیر کار فرهنگی خود را در افزایش ایمنی، مشاهده کنند؛ همچنین گروه‌های دوام به منظور ارائه آموزش‌های کاربردی، مانور عملیاتی در محله‌ها برگزار کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: معاونت عمران مناطق نیز وضع شیر‌های هیدرانت را بررسی کنند، زیرا به گفته برخی کارشناسان، وجود شیر هیدرانت به مثابه یک ایستگاه آتش نشانی تلقی می‌شود.

مهدی بابایی همچنین خواستار شناسایی و علامت گذاری قنات‌های سطح منطقه به منظور کاهش خطرات برای شهروندان شد و گفت: در مناطق مختلف از منطقه ۱۱ به عنوان نمونه اجرای دستورالعمل‌های ایمنی یادکرده ایم و امیدواریم با تمام تلاش‌ها شاهد شهری آماده باشیم.

امید است با رسیدگی به این ساختمان ها، شاهد پلاسکویی دیگر در پایتخت نباشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها