|
کدخبر: 317597

ساختمان/بیمارستان ناایمن/شهرداری تهران

اخطار به چند بیمارستان تهران / کدام ساختمان ها ناایمن هستند؟

رئیس شورای شهر تهران، نسبت به وجود بیمارستان های ناایمن پایتخت واکنش نشان داد.

جامعه اخطار به چند بیمارستان تهران / کدام ساختمان ها ناایمن هستند؟

باوجود آنکه مدت زمان بسیاری از اعلام ساختمان های ناایمن گذشته است، اما همچنان مشاهده می شود که تعداد زیادی ساختمان ناایمن در شهر وجود دارد که نام چند بیمارستان هم مشاهده می شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به خبر کاهش ساختمان های ناایمن تهران، گفت: امیدواریم از تعداد ساختمان‌های ناایمن درجه یک کاسته شود.

مهدی چمران در حاشیه دویست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: اساسنامه سازمان زیباسازی در جلسه امروز بررسی می‌شود. همچنین بررسی پرونده باغات نیز در این جلسه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه قرار است آنچه به موتورهای برقی اختصاص داده شده در درجه اول برای کسانی باشد که در شهرداری تهران خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: با توجه با اینکه ممکن است قیمت این موتورها بالاتر از موتورهای بنزینی باشد، تشویقاتی برای مردم در نظر گرفته خواهد شد. البته از سازندگان داخلی درخواست می‌کنیم نسبت به ساخت موتورهای برقی اقدام کنند؛ هرچند به زیرساخت نیاز دارد.

چمران با بیان اینکه با کمک دادستانی ساختمان‌های ناایمن به ویژه ساختمان‌های بزرگ شناسایی شدند و پس از آن مقاوم سازی در دستور کار قرار گرفت، افزود: با پیگیری‌های انجام شده از تعداد ساختمان های ناایمن کاسته شد و امیدواریم از تعداد ساختمان‌های ناایمن درجه یک مجددا هم کاسته شود. 

وی با تأکید بر اینکه برخی بیمارستان های قدیمی ناایمن هستند و به چند بیمارستان اخطار داده شده که نسبت به ایمن‌سازی و یا حتی تغییر ساختمان اقدام کنند، گفت: ساختمان‌های جدید از مقاومت و ایمنی برخوردار هستند.

چندی پیش علیرضا زاکانی در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلان‌شهر تهران با بیان اینکه برخی برداشت‌ها نشان می‌دهد که تاورکرین‌ها (جرثقیل برجی) حداقل ایمنی را ندارند، گفت: تاورکرین‌ها باید شناسنامه‌دار شوند و رصد موضعی صورت بگیرد تا ایمنی آن افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت‌های شهر در برابر آسیب‌ها در دستور کار است، گفت: بیمارستان‌ها و مدارس باید ایمن شوند و بنده نیز این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹ درصد از مصوبات اجرایی جلسات قبل ستاد، اجرایی نشده که مشخص شد نیاز به منابع ملی دارد، اظهار کرد: تهران چهار مخاطره اصلی دارد که شامل زلزله، سیل، فرونشست زمین و طوفان است و در این جلسه ناظر بر زلزله و فرونشست بحث شد.

وی با بیان اینکه قرار بود ۱۶ هزار ساختمان پایش شوند و نوسازی و بازسازی این ساختمان‌ها در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: ساماندهی این ساختمان‌ها از نظر استحکام بخشی مورد بحث قرار گرفته است که کاستی در امور از سوی برخی دستگاه‌ها به عنوان موانع اجرای کار گزارش شد. با رفع این کاستی‌ها هزار واحد ساختمان پایش کامل خواهند شد که این ساختمان‌ها بیشتر در محل تردد مردم هستند. پس از پایش، باید این ساختمان‌ها بر اساس مواردی که دارند، مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرند.

زاکانی با بیان اینکه آنچه تحت عنوان فروچاله در تهران رخ می‌دهد از گستره بالاتری برخوردار است و از شرایط محلی و نقطه‌ای ناشی می‌شود، گفت: از منظر کاوشگری و پیشگیری و دقت قبل از حوادث مخاطره سنجی خواهد شد تا امکانات لازم فراهم شود. فرونشست مبحثی منطقه‌ای است و قرار شد که نوع نگاه در پیگیری آن در طرح‌های توسعه‌ای شهر مدنظر قرار بگیرد. شهردار تهران تاکید کرد: اساس جلسه معطوف به همکاری جمعی برای اشراف بر مخاطرات و همچنین ظرفیت سنجی برای حضور خاص در مخاطرات بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها