|
کدخبر: 317742

نفت/انبار نفت/ایمن سازی

لزوم رفع مشکل انبار نفت شهران / رانندگان کامیون باید آموزش ببینند

انبار نفت شهران در شهران شمالی قرار دارد و به دفعات مشکل ساز بوده است.

اقتصاد لزوم رفع مشکل انبار نفت شهران / رانندگان کامیون باید آموزش ببینند

چندی پیش بود که خبر ورود یک نفتکش به یکی از فروشگاه های شهران رسانه ای شد و همین موضوع سبب شد تا مسئولان امر فکری به حال این انبار نفت بکنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت ایمن‌سازی و رفع مشکلات ایمنی انبار نفت شهران تاکید کرد.

علی نصیری در جلسه ای پیرامون مشکلات انبار نفت شهران که با هدف افزایش ایمنی و رفع نقایص احتمالی از منظر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برگزار شد، با تاکید بر این نکته که برگزاری این جلسات باید نتیجه‌ای برای مردم داشته باشد، گفت:‌به عنوان مثال اجرای طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در شهر تهران و اقدامات انجام گرفته برای مقاوم‌سازی گود برج میلاد جزو اقداماتی است که در راستای ایمن‌سازی شهر در این دوره از مدیریت شهری در حال اجراست.

وی با ابراز امیدواری از این که اقدامات پدافندی و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص انبار نفت شهران نیز به زودی به نتیجه برسد، گفت:‌ آموزش رانندگان کامیون‌های حمل سوخت امر مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. راه‌حل رفع مشکلات این انبار نفت در دست ماست و باید وظایف دستگاه‌ها در این خصوص روشن شود. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین بر ضرورت جمع‌آوری مصوبات گذشته، لیست کردن اقدامات انجام گرفته در گذشته ، مشخص شدن دستگاه‌های مسئول و همکار و  پشتیبان و همچنین تعیین زمانبندی اجرا تاکید کرد.

جمع‌بندی نظرات دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بررسی وضعیت معاینه فنی خودروهای حمل سوخت، برگزاری تمرینات مشترک مدیریت بحران و شرکت نفت، لحاظ نمودن الزامات آتش‌نشانی، نصب دستگاه GPS روی خودروها، مشخص شدن نقش و مسئولیت تمامی دستگاه‌های مسئول در ایمن‌سازی ، بررسی وضعیت سازه‌ای،توجه به وضعیت منطقه از منظر امدادرسانی‌های احتمالی ، نظارت بر نفتکش‌ها در طول مسیر حمل سوخت، بررسی تعهدات مالک و راننده‌ها نسبت به وضعیت ایمنی خودروها، انجام مطالعات و بررسی‌های محیط زیستی در خصوص این مکان و  انجام نظارت‌های دوره‌های بخشی از موضوعاتی بود که در این جلسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در خصوص آنها بحث و بررسی صورت گرفت.

پیگیری انتقال انبارهای نفت غرب پایتخت از سوی مدیران شهری قدمتی طولانی دارد؛ از شورای سوم تاکنون. در شورای پنجم هم بعد از انفجار در بندر بیروت، مجید فراهانی، عضو شورای شهر پنجم، توجه اهالی پایتخت را به انبار نفت شمال غرب تهران در منطقه شهران جلب کرد؛ مخزن نفت بزرگی که به گفته او در صورت انفجار مانند عروس خاورمیانه که در آتش سوخت، بخش زیادی از تهران را هم تبدیل به تلی از خاکستر کند. در همان مقطع (سال ۱۳۹۹) مدیر کل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرد: زمانی که انبار نفت شهران ساخته شد، فاصله درخورتوجهی با محدوده مسکونی داشت؛ اما این ساخت‌وساز خانه‌ها بود که موجب شد تا بافت مسکونی تا نزدیکی آن منطقه توسعه یابد. این مقام مسئول تأکید کرد که خطری تهران را از جانب انبارهای نفت تهدید نمی‌کند و هیچ جای نگرانی از این نظر وجود ندارد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها