|
کدخبر: 315679

تعویض پلاک/تعویض پلاک اینترنتی/پلاک خودرو

مراحل تعویض پلاک اینترنتی/ جزئیات کامل را اینجا بخوانید

مدتی می شود که خبر از تعویض پلاک اینترنتی سر زبان ها افتاده و گفته می شود که درحال حاضر فقط برخی مراکز تعویض پلاک در تهران به سامانه شماره‌گذاری اینترنتی خودرو متصل هستند.

جامعه مراحل تعویض پلاک اینترنتی/ جزئیات کامل را اینجا بخوانید

برای این‌ کار، به آدرس اینترنتی nobatdehi.epolice.ir مراجعه کنید. در این مرحله باید نام استان، شهر، نوع وسیله نقلیه و خدمت درخواستی را مشخص نمایید و سپس روی دکمه جستجو بزنید. در این قسمت همه مراکز تعویض پلاک نزدیک محل زندگی شما نشان داده می‌شوند. حالا شما می‌توانید پس از بررسی کامل، مرکز موردنظر خود را انتخاب کنید.

شماره گذاری اینترنتی خودرو با اپلیکیشن پلیس

با وجود شروع طرح شماره گذاری اینترنتی خودرو، شهروندان تهرانی بعد از گرفتن رمز عبور و احراز هویت در دفاتر پلیس+۱۰، با استفاده از اپلیکیشن پلیس من می‌توانند ۸۵% مراحل نقل و انتقال خودرو را بصورت اینترنتی انجام دهند و فقط برای ۱۵% مراحل باقیمانده، لازم است خریدار و فروشنده خودرو به مرکز تعویض پلاک میثم مراجعه کنند.

شماره گذاری اینترنتی خودروها در تهران

درحال حاضر فقط دو مرکز تعویض پلاک میثم و تعویض پلاک خاوران، به سامانه شماره‌گذاری اینترنتی خودرو متصل هستند. سرهنگ محمدی (رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور) با اشاره به این موضوع، گفته که در هرکدام از این مراکز، دو خط برای پوشش خدمات اینترنتی راه‌اندازی شده که برای شماره‌گذاری ۲۰۰ خودرو در روز، ظرفیت دارد.

درباره شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

حدود ۸۰% فرآیند شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، با گوشی موبایل یا کامپیوتر شخصی قابل انجام است و فقط ۲۰% مراحل شماره‌گذاری (شامل بازدید فنی، اصالت مدارک و نصب پلاک) باید بصورت حضوری و در مراکز، انجام شود.

 برای انجام شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، کافی است به سایت راهور ۱۲۰ به نشانی اینترنتی rahvar۱۲۰.ir مراجعه کرده و گزینه «نقل و انتقال اینترنتی خودرو» را انتخاب کنید.

 انجام شماره‌گذاری اینترنتی برای خودروهای حمل بار، وانت‌بار و خودروهای پلاک عمومی، فعلا امکان‌پذیر نیست.

 در روش شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، خریدار خودرو می‌تواند سوابق تصادفات، معاینه فنی خودرو، استعلام بیمه شخص ثالث و استعلام خلافی خودرو را چک کند.

خریدار خودرو اگر پلاک آزاد داشته باشد (که کمتر از یکسال از فک پلاک آن گذشته)، می‌تواند در روش شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، آن پلاک را برای نصب روی خودروی جدیدش، انتخاب کند.

مراحل شماره گذاری اینترنتی خودرو

از آنجایی که طرح شماره گذاری اینترنتی خودرو، به تازگی آغاز شده و فعلا در فاز آزمایشی قرار دارد، چندین محدودیت نیز در مراحل مختلف آن بوجود آمده که در ادامه این متن، ضمن توضیح مختصر هر مرحله و مدارک لازم برای انجام آن، به این محدودیت‌ها نیز اشاره خواهیم کرد.

۱- مراجعه حضوری خریدار و فروشنده به پلیس+۱۰

امکان نقل و انتقال بصورت وکالتی، فعلا وجود ندارد.

امکان نقل و انتقال برای افراد حقوقی، فعلا وجود ندارد.

امکان نقل و انتقال برای افرادی که مالکیت شش دانگ وسیله نقلیه را نداشته باشند، فعلا وجود ندارد.

امکان نقل و انتقال اینترنتی فقط برای خودروهای شخصی (سواری و وانت‌بار) وجود دارد.

۲- ثبت مدارک احراز هویت و سکونت در پلیس+۱۰

ارائه کارت ملی، شناسنامه و مدارک سکونت

اگر بعد از ثبت آدرس، نشانی افراد تغییر کند، آنها می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن جدید «پلیس من» برای تصحیح آدرس، اقدام کنند.

اگر بعد از ثبت آدرس، شهر محل سکونت افراد تغییر کند، برای تصحیح آدرس فقط باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها