|
کدخبر: 315269

معاینه فنی/پلاک خودرو/آلودگی تهران

معاینه فنی این خودروها باطل می شود/ هشدار پلیس به پلاک مخدوش ها

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: در راستای اجرای قانون و برای کاهش آلودگی هوای پایتخت، معاینه فنی خودروهایی که دودزا باشند باطل خواهد شد.

جامعه معاینه فنی این خودروها باطل می شود/ هشدار پلیس به پلاک مخدوش ها

سرهنگ  فیروز  کشیر گفت: برخورد با خودروهایی که به واسطه دودزا بودن، هوای تهران را آلوده می کنند، از وظایف ذاتی و مهم پلیس راهور است. نیاز است که خودروهای دارای نقص، برای رفع عیوب خودرو، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: از  ابتدای سال جاری  تاکنون ۹۵۰۰ فقره معاینه فنی  خودرو‌های  دودزا باطل شده است که این خودرو‌ها توسط  همکاران بنده بدلیل دودزا بودن در  محل  متوقف  و معاینه فنی  آن‌ها باطل و از  ادامه حرکت آن‌ها جلوگیری  شده است.  

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: شهروندان می‌بینند که شرایط  آلودگی  هوای شهر  تهران مناسب  نیست و با توجه به وارونگی هوایی که وجود دارد می‌تواند مشکلاتی  را بوجود آورد و حتی اگر وسیله نقلیه رانندگان گرامی  معاینه فنی  دارد و  اگر می‌دانند  که در  وسیله نقلیه آن‌ها عیب و نقص فنی  موثر  وجود دارد حتما جهت رفع  نقص آن اقدام نمایند.

سرهنگ کشیر گفت: طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت‌ها در شهر تهران از ۷ آذر ماه سال جاری توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ شروع شد و تا هم اکنون از ۱۳ هزار پلاک موتورسیکلتی که اقدام تخلف پلاک داشته اند در همان محل رفع اثر شده است.

وی افزود: موتورسیکلت وسیله‌ای است که در تهران به دلیل عبور از ترافیک بسیار استفاده می‌شود و برخی از شهروندان برای انجام کار‌های خود از این وسیله نقلیه بسیار استفاده می‌کنند، ولی باید این موضوع را نیز در نظر بگیرند که اگر اقدام به پوشش پلاک و مخدوشی آن نمایند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ که به صورت شبانه روزی در سطح معابر شهر تهران در حال گشت زنی هستند بدون اغماض و کوچترین گذشتی نسبت به اعمال قانون و برخورد‌های قانونی برابر ضوابط و مقررات اقدام خواهند کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی از راکبین اقدام به پوشش پلاک با استفاده از ماسک و طلق‌های مشکی و برگرداندن پلاک و دستکاری در ارقام این وسیله نقلیه می‌نمایند که به محض رویت همکاران بنده چه این موتورسیکلت در پیاده رو و چه در حال تردد باشد در همان محل رفع اثر می‌گردد.  

سرهنگ کشیر افزود: طرح رفع مخدوشی ورفع اثر پلاک خودرو‌ها نیز در آینده نزدیک در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها