|
کدخبر: 225923

جریمه سه میلیون و ۱۱۵ هزار خودرو توسط پلیس راهور

رئیس پلیس راهور پایتخت از جریمه سه میلیون و یکصد و پانزده هزار دستگاه خودروی دودزا در تهران خبر داد.

جامعه جریمه سه میلیون و ۱۱۵ هزار خودرو توسط پلیس راهور

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی سلام تهران با بیان اینکه شش هزار اتوبوس در سطح شهر تهران در حال تردد هستند اظهار داشت: عمر اتوبوسهای شهر تهران بیش از ۱۳ سال است یعنی سه سال بیش از حد مجاز .

 سردار حمیدی تصریح کرد: در رابطه با اتوبوس ها و کامیون هایی که دیزل هستند وسهم زیادی را در آلودگی دارند بصورت کاملا مشهود مردم این آلودگی ها را می بینند و ۶۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس شخصی و دولتی در سطح شهر تهران فعالیت داشته و کار انجام می دهند که میانگین عمر آنها ۱۳ سال بوده که ده سال حداکثر آنهاست و تمام اتوبوسهای ما در شهر تهران که دیزل مصرف می کنند فرسوده هستند.

سردار حمیدی ادامه داد : اکثر کامیون های پیمانکاران و بخش های دولتی دیزل مصرف کرده و فرسوده هستند و مشکلات متعددی در این خصوص دارند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعداد زیادی از این خودروهایی که دارای نقص فنی هستند را همکاران بنده متوقف و با اخذ پلاک و فک به پارکینگ منتقل می کنند ولی ما نمی توانیم تاکسی را مدام متوقف و به پارکینگ منتقل کنیم چرا که باید سرویس عمومی بدهد و مسافران را جابجا کند.

سردار حمیدی افزود: سه میلیون و یکصدو پانزده هزار دستگاه خودرو در بحث آلودگی هوا در سطح شهر تهران جریمه شده اند که ممکن است البته یک خودرو چندین بار جریمه شده باشد.

وی گفت: در آبان ماه امسال سه هزار و دویست و سی وشش دستگاه خودروی دودزا متوقف و با اخذ پلاک به تعمیرگاه اعزام شده اند که پس از بازگشت توسط همکاران بنده بازدید و اگر مشکل آن حل شده بود اجازه تردد به آنها را می‌دهیم.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر