|
کدخبر: 315249

مدیریت بحران/زلزله/بافت فرسوده

تاکید جدی مدیریت بحران/ ضرورت نوسازی در بافت های فرسوده

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در بافت های فرسوده، نیاز است که عملیات بازسازی صورت گیرد تا در مواقع حوادث، دچار مشکل نشویم.

جامعه تاکید جدی مدیریت بحران/ ضرورت نوسازی در بافت های فرسوده

حامد یزدی مهر، اظهار کرد: وجود بافت های نا کارآمد و فرسوده در شهر، همواره به چالش اصلی شهر تبدیل شده است و اگر بازسازی هایی صورت نگیرد، ممکن است در صورت بروز حوادثی مانند زلزله، مشکلات فراوانی در شهر به وجود آید که امداد رسانی را با مشکل مواجه می کند.

یزدی مهر با بیان اینکه بر اساس استانداردهای موجود و عملکرد در حوزه مدیریت بحران، «جستجو و نجات» و «اسکان اضطراری» در مواقع بروز بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید در نظر داشته باشیم که این ارکان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قابلیت عملیاتی شدن ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با این تعبیر که بهسازی بافت‌های فرسوده پایتخت، شاه کلید خدمت رسانی به موقع و مناسب به مردم در زلزله است، افزود: باید با تلفیق راهکارهای مدیریت بحران و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، میزان آسیب پذیری ناشی از زلزله را کاهش دهیم.

وی در ادامه به موضوع «اسکان اضطراری» در زمان بروز زلزله و تلاقی آن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد اشاره کرد و گفت: عدم بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد پایتخت فرصت‌سوزی خدمت‌رسانی در حوادث است، چرا که خدمات رسانی در بافت‌های فرسوده برای زمان بحران امری پرچالش است و باید برای مناطق پرخطر و دارای گسل برنامه‌ریزی‌هایی از جنس مقاوم سازی داشته باشیم، یکی از مواردی که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها مطرح باشد بهسازی و بازسازی مناطق فرسوده و ناکارآمد با توجه به ضوابط شهری و مخاطرات موجود است، چرا که بافت فرسوده در بخش‌هایی از تهران وجود دارد و نیازمند برنامه‌ریزی های طبقه بندی شده در فازهای کوتاه، میان و بلند مدت است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها