|
کدخبر: 315133

کادر درمان/بیمارستان/پلیس

هشدار فراجا به این افراد/ پلیس بی‌نظمی را بر نمی‌تابد

سخنگوی پلیس گفت: نیروی انتظامی با هرگونی اوباشی گری برخورد قاطع خواهد کرد.

جامعه هشدار فراجا به این افراد/ پلیس بی‌نظمی را بر نمی‌تابد

سردار سعید منتظر المهدی در یادداشتی با اشاره به ضرب و شتم برخی از کادر درمان توسط همراهان بیمار اظهار کرد: پلیس بی نظمی را بر نمی تابد و با هرگونه اوباشی گری و کسانی که مخل امنیت و آرامش مردم شوند برخورد قاطع خواهد کرد.

سردار دکتر منتظرالمهدی با تاکید به تأمین نظم، امنیت و حفظ آرامش در مراکز درمانی نوشت:« اخیرا در مطلبی اشاره کردم که لمپنیزم و اوباش گری دارای سطوحِ اقدامِ متنوعی شده و مختص به خیابانها نیست و حالا شاهد هستیم که اوباشِ محلی در برخی بیمارستان‌ها به مردم و کارکنان مراکز خدمات درمانی تعدی می‌نمایند؛ مکانی که بیمار و تیمارگر باید در فضایی آرام و ساکن، به روند بهبود و درمان بپردازند متاسفانه شاهد صحنه‌هایی از رفتارهای نامناسب غیر انسانی برخی از به اصطلاح همراهان بیمار و اراذل و اوباش هستیم. 

 بی شک ما درد و رنج همراهانِ بیمار را درک می کنیم و آنها را به شکیبایی دعوت می کنیم اما اجازه نمی دهیم به هر دلیلی، کادر درمان مورد حمله،هجوم ، تعدی و ضرب و شتم قرار گیرند؛ درک و رافت ما نسبت به رنج "مریض داران" نباید این شبهه را ایجاد کند که در برابر تعدی ها نسبت به کادر درمان و سایر شهروندان اغماضی داریم؛ فراجا نه تنها این صحنه‌ها را تحمل نمی‌کند، بلکه باور داریم " پلیسِ منعطف" در این صحنه‌ها یک "پلیسِ اشتباهی و منفعل" است و باید پلیس، مقتدرانه، جلوی چنین رفتارهای خشن را که به "ساحتِ شهروندی" تجاوز می‌کنند با شدت و حدت بگیرد تا آرامش واقعی و روانی، در محل درمان حاکم شود.  

پلیس در موارد رخ داده‌ اخیر با سرعت در محل حادثه حاضر، متهمان شناسایی، دستگیر، پرونده تکمیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است؛ عملکرد همکارانم در این خصوص با در نظر گرفتن قوانین،تکالیف و ملاحظات، توام با سرعت و دقت عمل بوده است. 

پیشتر نیز رئیس پلیس کشور به دفعات به برخورد قهری و عبرت آموز پلیس با این افراد شریر اشاره کرده که آرامش و آسایش مردم را خدشه دار می‌نمایند و شرم نمی‌کنند.

جامعه بزرگ خدمات درمانی کشور شامل پزشکان، پرستاران، بهیاران، پیراپزشکان و...که با سعه صدر به انجام وظایف انسانی و اخلاقی خود مشغول هستند نباید مورد حرمت‌شکنی افراد بی ملاحظه قرار گیرند.

حریم طبیب حرمت دارد، پزشکی که درمان می کند، تسکین می دهد و آرامش می‌بخشد سزاوار هتک حرمت نیست؛ از یاد نمی‌بریم کادر درمان از کرونا گرفته تا سیل و زلزله و .. بی وقفه در کنار مردم بوده و هستند و عطر امید را می‌پراکنند تا شفای مریض حاصل شود.

قدردان زحماتشان هستیم و تامین امنیتشان را به جان می‌خریم».

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها