|
کدخبر: 313811

زباله سوز/تهران/مدیریت شهری

پرونده دفع زباله در آرادکوه بسته خواهد شد

سخنگوی شهرداری تهران گفت: با راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز در پایتخت توسط چینی‌ها، پرونده دفع زباله و تولید شیرابه در آرادکوه بسته خواهد شد.

جامعه  پرونده دفع زباله در آرادکوه بسته خواهد شد

عبدالمطهر محمدخانی گفت: کارخانه زباله‌سوزی در تهران آماده می‌شود و در هر شبانه‌روز ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات برق از محل سوزاندن زباله‌ها تولید می‌کند.

وی با اعلام اینکه پذیرش زباله در این کارخانه روزانه ۶ هزار تن است، یادآور شد: روش زباله‌سوزی، مخلوط‌سوز است و نیازی به پردازش ندارد. به طوری که شرکت چینی اعلام کرده که زباله‌ها پس از جمع‌آوری از درب منازل به صورت مستقیم به سیستم منتقل و سوزانده می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد: آنچه مورد بحث قرار می‌گیرد، این است که یا ۲ خط پردازش ۳۰۰۰ تنی و یا ۳ خط ۲۰۰۰ تنی در مجاورت یکدیگر راه‌اندازی شود، البته این دستگاه‌ها در یک نقطه و در محدوده کهریزک راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری این خطوط چند صد میلیون دلار برآورد شده است، گفت: امروز تعیین خواهد شد که تفاهم‌نامه‌ چه زمانی به قرارداد تبدیل شود. 

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه در محل تخلیه زباله شیرابه تولید می‌شود، یادآور شد: دستگاه زباله‌سوز فضایی را برای تصفیه شیرابه دارد و آب حاصل را در داخل سیستم استفاده می‌کند. به طوری که قرار است پساب تولیدی پس از رفتن به تصفیه‌خانه جنوبی تهران، آب مورد نیاز پروژه را تأمین کند.

محمدخانی با اعلام اینکه خروجی زباله‌سوزها ۲ مدل تولید خاکستر دارد، گفت: در یکی از این مدل‌ها این قابلیت وجود دارد که تولید مصالح ساختمانی ناشی از خاکستر انجام شود.‌ 

وی همچنین تصریح کرد: در مجموع دستگاه‌های زباله‌سوز به لحاظ فنی به هیچ عنوان تولید بو ندارند، البته که باید خطوط را براساس استانداردهای ایران و اروپا تحویل دهند که شرکت چینی نیز اعلام کرده این دستگاه استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام اینکه این کارخانه نسبت به دستگاه‌ زباله‌سوز آرادکوه مکانیزم متفاوتی دارد، تاکید کرد: در زباله‌سوز فعلی شهر ظرفیت ۲۰۰ کیلو دریافتی در روز وجود دارد، این در حالی است که دستگاه مورد تفاهم ظرفیت ۶ هزار تن دارد. از سویی دیگر فضای فعلی خط پردازش برای جداسازی زباله تر را دارد، اما دستگاه چینی نیاز به خط پردازش ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه با ایجاد خطوط جدید نه تنها دفع زباله در آرادکوه را شاهد نخواهیم بود، بلکه ظرفیتی برای سوزاندن زباله شهرهای اقماری تهران نیز ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: عملیات ساخت این خطوط به طور کامل توسط چینی‌ها انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: مشکل دفع زباله و تولید شیرابه در آرادکوه با ساخت کارخانه زباله‌سوز اخیر به طور کامل رفع خواهد شد و مشکلات زباله زنده در شهر وجود نخواهد داشت. استاندارد این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که حتی می‌توان در مرکز شهر نیز آنها را راه‌اندازی کرد و هیچ‌گونه مزاحمتی برای محدوده کهریزک نخواهد داشت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها