|
کدخبر: 313535

آلودگی هوا/برقی سازی خودرو/شورای شهر

آلودگی هوا یک قصه پر غصه‌/برقی سازی خودرو کمک بزرگی است

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا به یک قصه پر غصه‌ای تبدیل شده که همه رفع تکلیفی با آن برخورد می‌کنند.

جامعه آلودگی هوا یک قصه پر غصه‌/برقی سازی خودرو کمک بزرگی است

علی اصغر قائمی گفت: با اشاره به ارسال نامه‌ای با امضای ۲۱ عضو شورای شهر  به سران قوا درباره آلودگی هوای پایتخت در دی ماه سال گذشته و در پاسخ به این پرسش که «پاسخی به نامه ارسالی داده شد یا خیر باید بگوییم بنده که هیچ پاسخی ندیدم.

وی با تأکید بر اینکه آلودگی هوا به یک قصه پر غصه‌ای تبدیل شده که همه رفع تکلیفی با آن برخورد می‌کنند، یادآور شد: اگر اتفاقی افتاده بود ما با چنین وضعیتی در پایتخت روبه‌رو نبودیم.

قائمی همچنین تصریح کرد: آلودگی هوا راهکار دارد؛ کمااینکه شهرهای بزرگ دنیا راهکارها را یافتند و مشکل آلودگی هوا را برطرف کردند. لذا مسئله اصلی در این خصوص، عزم ملی است.

وی با بیان اینکه پس از ورود و همه‌گیری کرونا در کشور عزم ملی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: تصمیمات با دقت نظر در این خصوص اتخاذ، اعمال و نظارت می‌شد و پس از مدتی، به دنبال اقدامات انجام شده و مدیریت تمام شئون، کرونا به پایان رسید؛ اگر با آلودگی هوا نیز به این شکل برخورد شود، مشکلات حل خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه مدام جلسه برگزار کنیم و دستگاه‌ها به یکدیگر نامه ارسال کنند، هیچ نتیجه‌ای ندارد؛ راهکارهای اصولی رفع آلودگی هوا، اصلاح وضعیت خودروها و سوخت است که پر هزینه، زمان‌بر، سخت، سنگین و نیازمند اراده قوی و مدیریت مسنجم است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری بخشی از اقدامات را انجام داده است، اظهار کرد: در سفر تیم مدیریت شهری به چین تفاهم‌نامه‌هایی برای خرید اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی صورت گرفت اما در تهرانی که صحبت از چند میلیون خودرو در میان است، هزار اتوبوس برقی و ۱۰ هزار تاکسی سهم ناچیزی را به خود اختصاص می‌دهد. لذا اگر از چهار میلیون خودرو، سه میلیون دستگاه برقی شود، می‌توان به رفع مشکل آلودگی هوا امیدوار بود.

منبع: شهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها