|
کدخبر: 310612

با نوشیدن این شیر عمرتان را طولانی کنید

مناطق خاصی در سراسر جهان دارای سبک زندگی هستند که ممکن است با طول عمر مرتبط باشد. این مناطق که به مناطق آبی معروف هستند شامل جزیره ساردینیا در ایتالیا، اوکیناوا در ژاپن و لوما لیندا در کالیفرنیاست.

جامعه با نوشیدن این شیر عمرتان را طولانی کنید

به نقل از هلث، مردم مناطق آبی سالم‌ترین افراد هستند و بیشترین میزان طول عمر را نسبت به سایر مردم دنیا دارند. مردم این مناطق نسبت به دیگران، بیماری‌های مزمن مربوط به تحرک کم، دیابت و بیماری‌های قلبی را کمتر ثبت می‌کنند و اکثر آنان ورزش‌های زیاد و باشگاهی ندارند.

بر اساس نتایج مقاله منتشرشده سال ۲۰۱۶ در نشریه آمریکایی شیوه زندگی پزشکی، افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند تمایل دارند به‌طور طبیعی فعال‌تر باشند و خانواده و دوستی‌ها را در اولویت قرار می‌دهند.

رژیم غذایی سالم نیز در سبک زندگی مردم مناطق آبی نقش دارد. به جای اینکه زیاد غذا بخورند، تا زمانی غذا می‌خورند که ۸۰ درصد سیر شوند. کوچکترین وعده غذایی آنان یا در اواخر بعد از ظهر یا اوایل شب است و بعد از آن غذا نمی‌خورند.

مردم مناطق آبی عمدتا از یک رژیم غذایی گیاهی سرشار از لوبیا، میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند. گوشت را شاید پنج بار در ماه به مقدار کم فقط برای طعم دادن به غذا مصرف کنند. شیر و سایر محصولات لبنی نیز در مقادیر کم مصرف می‌شوند و بیشتر آنچه که مصرف می‌کنند به محصولاتی مانند ماست، شیر ترش یا پنیر تبدیل می‌شود با این حال، در بیشتر مناطق آبی، لبنیات گاوی مصرف نمی‌شود در عوض، مردم مناطق آبی، شیر تولید شده از گوسفند و بز را مصرف می‌کنند.

بر اساس نتایج تحقیق سال ۲۰۲۱ که در نشریه بین‌المللی علوم مولکولی منتشر شد، شیر گوسفند منبع غنی از مواد فعال زیستی است که سلامت را ارتقا می‌دهد. سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. شیر گوسفند همچنین دارای مقدار زیادی اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) است که این مورد در کاهش چاقی و دیابت نوع ۲ شناخته شده است. این شیر همچنین دارای بیوپپتیدهایی با خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی بوده و ممکن است با سلول‌های سرطانی مبارزه کند.

نتایج تحقیق دیگر سال ۲۰۲۱ که در نشریه مرزها در تغذیه منتشر شد، نشان داد که شیر بز و محصولات لبنی بز می‌توانند به افراد در مدیریت کلسترول کمک کند. شیر بز همچنین حاوی پروتئین‌هایی است که مشخص شده، ACE، آنزیمی مرتبط با فشار خون را مهار می‌کند و به‌طور بالقوه محصولات شیر بز را برای مدیریت فشار خون مفید می‌کند. شیر بز همچنین دارای نسبت اسیدهای چرب امگا ۶ به امگا ۳ مطلوب‌تری است که برای سلامت قلب و عروق توصیه می‌شود. برخی از ترکیبات موجود در شیر بز می‌توانند چربی بدن را کاهش و خواص آنتی‌اکسیدانی از خود نشان دهند و به‌طور بالقوه در برابر شرایط مرتبط با کلسترول بالا و استرس اکسیداتیو محافظت ایجاد کنند.

شیر بز مختص مناطق آبی نیست و افراد بیشتری در سراسر جهان شیر بز نسبت به شیر گاو می‌نوشند، زیرا نگهداری بز امکان‌پذیرتر است. افرادی که نمی‌توانند شیر گاو را هضم کنند ممکن است با شیر بز اگرچه شیر بز دارای لاکتوز است حال بهتری داشته باشند. شیر بز کمتر باعث ایجاد آلرژی می‌شود. اگرچه اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی دارای انواع کم چرب و بدون چربی شیر گاو و سایر محصولات لبنی هستند، از شیر بز گزینه‌های کمتری در دسترس است. یک فنجان شیر بز ۱۶۸ کالری و ۱۰ گرم چربی دارد.

کمتر احتمال دارد شیر گوسفند را در فروشگاه‌ها پیدا کنید زیرا تنها یک درصد از تولید شیر جهان را تشکیل می‌دهد همچنین گرانتر است زیرا گوسفند به اندازه گاو شیر تولید نمی‌کند. شیر گوسفند بسیار غلیظ‌تر است، به همین دلیل آن را در پنیرهایی مانند فتا، ریکوتا، رومانو و روکفور خواهید یافت. شیر گوسفند نیز کالری و پروتئین بالایی دارد. یک فنجان شیر گوسفند ۲۶۵ کالری، ۱۵ گرم پروتئین و ۱۷ گرم چربی دارد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها