|
کدخبر: 309787

بحران در یک قدمی استان غرب کشور/ دستور آماده‌باش صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های خوب سال گذشته افزود: امسال همچون سال‌های گذشته میزان بارش‌های استان در فصل های پاییز و زمستان‌ بالاتر از نرمال پیش‌بینی است.

جامعه بحران در یک قدمی استان غرب کشور/ دستور آماده‌باش صادر شد

علیرضا نیک‌روز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های خوب سال گذشته افزود: امسال همچون سال‌های گذشته میزان بارش‌های استان در فصل های پاییز و زمستان‌ بالاتر از نرمال پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی ها، بارش‌ها از ابتدای آبان ماه  شروع می شوند و مناطق مختلف استان سیلابی خواهند شد، اظهارکرد: جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور همه دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران تشکیل و با توجه به اینکه سال گذشته زمستان سختی را پشت سر گذاشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که میزان توقع در سال زراعی جاری از دستگاه‌ها بخصوص در پایداری شبکه برق، آب و گاز بالاست، خاطرنشان کرد: با شرکت توزیع نیروی برق به منظور هرس به موقع درختان و جلوگیری از قطعی برق مکاتبه شده است، همچنین آب و فاضلاب تدابیر لازم را انجام دهد که با قطعی برق، آب مواجه نشویم.

نیک‌روز توصیه‌هایی هم برای کشاورزان داشت و تصریح کرد: در بارش‌های سال‌های گذشته بخش شیلات استان آسیب جدی دید. بنابراین از هم‌اکنون آمادگی و پیش‌بینی لازم برای بارش‌های بالاتر از نرمال پاییز و زمستان توسط سازمان جهادکشاورزی در حوزه شیلات و باغات در مناطق گرمسیری و سردسیری اتخاذ شود تا کمترین آسیب را متحمل شویم.

وی با تاکید بر بروز رسانی امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها ادامه داد: لایروبی جداول توسط شهرداری و رودخانه‌ها توسط آب منطقه‌ای قبل از شروع بارش‌ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر نظارت و ساماندهی کوهنوردان توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد و گفت: سال گذشته موارد حادثه و مشکل هنگام بارش ها در حوزه کوهنوردی رخ داد که برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید ساماندهی تیم‌های کوهنوردی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، نیک‌روز با بیان اینکه محیط زیست علوفه وحوش را برای ایام سرد سال تامین و ذخیره کند، بیان کرد: از ظرفیت همه دستگاه‌ها در جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها