|
کدخبر: 291939

علت صف طولانی در پمپ بنزین ها چه بود؟

برخی جایگاه‌های عرضه سوخت که اغلب جایگاه‌هایی بزرگ و با تعداد بالای مراجعه مردمی هستند، در مراجعه خبرنگار ما به عنوان فردی که کارت سوخت شخصی به همراه ندارد و نیازمند استفاده از کارت آزاد جایگاه هست، اعلام کردند که هیچ کارت سوخت آزادی در جایگاه وجود ندارد.

انرژی علت صف طولانی در پمپ بنزین ها چه بود؟

درحالی که قرار بود شاهد کاهش تعداد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها باشیم، برخی جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام می‌کنند که هیچ کارت آزادی در اختیار ندارند و مردمی که به هر دلیل کارت شخصی به‌همراه ندارند، امکان سوخت‌گیری در چنین جایگاه‌هایی نخواهند داشت.

از صبح روز گذشته، طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران در تهران آغاز شد تا به‌موجب این طرح، حدود ۷۰ درصد کارت‌های آزاد جمع‌آوری شده و به‌جای وجود کارت آزاد به ازای هر نازل در جایگاه‌ها، به ازای هر سکو، کارت آزاد در جایگاه‌ها وجود داشته باشد.

این طرح که با هدف ترغیب مردم به استفاده بیشتر از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری با نرخ آزاد بنزین (بنزین ۳۰۰۰ تومانی) به اجرا رسیده و پیش از این، در دیگر استان‌ها نیز اجرایی شده بود، در روز‌های اولیه اجرا، مردم را در پایتخت با چالش‌هایی مواجه کرده است.

برخی جایگاه‌های عرضه سوخت که اغلب جایگاه‌هایی بزرگ و با تعداد بالای مراجعه مردمی هستند، در مراجعه خبرنگار به عنوان فردی که کارت سوخت شخصی به همراه ندارد و نیازمند استفاده از کارت آزاد جایگاه هست، اعلام کردند که هیچ کارت سوخت آزادی در جایگاه وجود ندارد.

در این جایگاه‌ها، مردمی که به هر دلیل کارت سوخت شخصی به همراه نداشتند، دچار سردرگمی شده و در نهایت مجبور به ترک جایگاه و رفتن به جایگاهی دیگر به‌امید دسترسی به کارت آزاد جایگاه‌دار برای دریافت بنزین شدند.

متصدیان این قبیل جایگاه‌ها، مدعی شدند که تمامی کارت‌های آزاد آن‌ها توسط بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جمع‌آوری شده و هنوز کارت آزاد جدیدی که قرار بود به‌ازای هر سکو در اختیار جایگاه‌ها باشد، به آن‌ها تحویل نشده است.

البته جایگاه‌هایی هم هستند، که به‌ازای هر سکو یک کارت آزاد دراختیار داشتند و بدون مشکل، این کارت‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دانند. در بین جایگاه‌هایی که مورد مراجعه قرار گرفتند، برخی جایگاه‌ها هم بودند که در وهله اول عنوان می‌کردند کارت آزادی در اختیار ندارند، اما وقتی با خواهش و درخواست مکرر برخی متقاضیان در خصوص اینکه نیاز به بنزین دارند و کارت شخصی نیز به‌همراه ندارند مواجه می‌شدند، کارتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دانند.

منبع: تسنیم
  • آرش ارسالی در

    ۶ ماه از تحویل کوئیک از سایپا گذشته و هن وز کارت سوخت آن نیامده است!؟
    با کد ام کارت باید بنزین بزنم؟
    لطفا بزرگ ان قوم و تصمیم گیر جواب دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها