|
کدخبر: 308635

دستگیری کلاهبرداران ۱۰۰۰ میلیاردی پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری متهمان اصلی پرونده پولشویی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خبر داد.

جامعه دستگیری کلاهبرداران ۱۰۰۰ میلیاردی پایتخت

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۵ نفره کلاهبرداری و پولشویی خبر داد که از ۱۳۷ شهروند با شگرد فروش خودرو‌های صفر کیلومتر به قیمت کارخانه کلاهبرداری کرده بودند.

 سرهنگ کارآگاه افشاری تصریح کرد: با دریافت چندین شکایت از شهروندان و تجمیع پرونده‌های مشابه مشخص شد که تعدادی افراد با همکاری یکدیگر با شیوه و شگرد فروش خودرو‌های صفر کیلومتر به قیمت کارخانه از شهروندان مبالغی را اخذ کرده و سپس متواری شده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ۲ تن از اعضای این باند که در اخذ وجوه از شهروندان و تبدیل این وجوه به ارز‌های خارجی با متهم اصلی پرونده همکاری داشتند در مخفیگاهشان دستگیر شدند بیان داشت: تحقیقات کارآگاهان نشان از این داشت متهم اصلی پرونده با همکاری یکی از همدستانش پس از کلاهبرداری با استفاده از گذرنامه جعلی به خارج از کشور عزیمت کرده و درصدد ورود به کشور است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: با رصد اطلاعاتی هنگامی که متهم از طریق مرز زمینی قصد ورود به کشور را داشت به همراه همدستش گدستگیر و در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان متهم پنجم پرونده که نقش موثری در متواری کردن متهمان اصلی داشت در مخفیگاهش در محدوده میدان فردوسی تهران دستگیر شد.

سرهنگ افشاری گفت: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس به همکاری با یکدیگر و ارتکاب ۱۳۷ فقره کلاهبرداری به شیوه فروش خودرو به قیمت کارخانه اعتراف کردند.

 این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مورد تعهد را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

 

 

منبع: جام جم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها