|
کدخبر: 306605 عطیه فتحی

اختصاصی گسترش نیوز

داستان پشت اتاقک‌های استراحت فرودگاه مهرآباد چیست؟

اخیراً فرودگاه‌های ایران به تقلید از فرودگاه‌های خارج از کشور از هتل‌های کپسولی برای استراحت مسافرین رونمایی کردند، این اتاقک‌ها در مقایسه با فرودگاه‌های سراسر جهان امکانات کمتری دارند؟ هزینه آن چطور، کمتر است یا خیر؟ در این گزارش تمامی این موضوعات را بررسی کردیم.

جامعه داستان پشت اتاقک‌های استراحت فرودگاه مهرآباد چیست؟

خردادماه امسال خبری مبنی بر این موضوع منتشر شد که فرودگاه مهرآباد هم به تقلید از فرودگاه‌های خارج از کشور اتاقک‌هایی برای استراحت زده است که با پرداخت ساعتی ۵۰ هزار تومان می‌توانید از آن استفاده کنید.

در فیلم زیر می‌توانید فیلم هتل‌های کپسولی را ببینید.

این ایده، یک ایده بسیار خوب برای جلوگیری از اتلاف وقت مسافرینی است که پروازهایشان با تأخیر حرکت می‌کند و یا اینکه از شهرهای دیگری آمده‌اند و جایی ندارند که بمانند، اما طبیعتاً همه داستان فقط این نیست.

در فرودگاه‌های ایران همیشه استفاده از سالن برای استراحت رایگان بوده و مشمول پرداخت هزینه‌ای نبوده است؛ اما بالعکس در کشورهای دیگر برای استفاده از سالن فرودگاه حتماً باید مبلغی را پرداخت کنید.

تمام سالن فرودگاه‌های خارج از کشور برای همه مسافران رایگان است؟

خیر. بسیاری از خطوط هوایی تنها به مسافران بیزینسی و فرست کلاس اجازه استراحت در فرودگاه می‌دهند. اگر شما جزو این دودسته نیستید، اجازه استفاده از سالن را نیز ندارید، مگر اینکه هزینه‌ای را پرداخت کنید تا امکان  دسترسی به سالن به شما داده شود، خیلی از مسافران که برای پرواز از این فرودگاه‌ها استفاده کردند، این موضوع را نقد کردند، منطقی هم است، شما برای استفاده از سالن استراحت باید یا از پرواز فرست کلاس استفاده کنید، یا اینکه از مسافرهای پرواز درجه‌یک را بشناسید و به‌عنوان همراه با آن‌ها داخل شوید که بسیار راه دشواری است و یا اینکه هزینه چند دلاری پرداخت کنید.

البته امکانات زیاد این فرودگاه‌ها نشان می‌دهد هزینه‌ها جای خوبی استفاده‌شده است و اما با تمام این جوانب بازهم مسافران دنبال استفاده از یک‌راه بی هزینه‌تر هستند.

هزینه استفاده از سالن استراحت فرودگاه چقدر است؟

 قیمت‌های معمولی بلیت‌های سالن استراحت که از قبل رزرو می‌شوند معمولاً از حدود ۲۰ پوند شروع می‌شوند، اما به‌طورکلی به سالنی که رزرو می‌کنید بستگی دارد و قیمت‌ها یکسان نیستند. هر چه امکانات بهتر باشد، گران‌تر است. برخی از این سالن‌ها قیمتشان به بیش از ۴۰ پوند هم می‌رسد. اما سؤال این است که پرداخت این هزینه ارزش دارد یا خیر؟ این سالن‌ها تمامی امکانات را مانند Wi-Fi، دستشویی‌های تمیز، نوشیدنی، مکانی برای نشستن، وعده‌های متنوع غذایی و ... را دارد، و نکته اصلی هم اینجاست که وعده‌های اصلی غذا، میان وعده و نوشیدنی‌ها رایگان است و اگر چیزی غیر از آن‌ها بخواهید باید هزینه‌اش را پرداخت کنید؛ اگرچه به‌طورکلی باید انتظار داشته باشید که همه‌چیز در این سالن‌ها رایگان باشد، اما فقط بهترین سالن‌های درجه‌یک در جهان هستند که تمامی امکانات و خوراکی‌هایشان بدون هیچ محدودیت خاصی رایگان است.

در رابطه با خوابیدن در این سالن‌ها نیز باید گفت که شما می‌توانید یک‌شب بمانید و در سالن‌های ۲۴ ساعته فرودگاه بخوابید، البته تا زمانی که قوانینی در مورد مدت اقامت شما وجود نداشته باشند. بسیاری از مکان‌های استراحت در فرودگاه شب بسته می‌شوند یا دسترسی را به چند ساعت قبل از پروازمحدود می‌کنند.

مقایسه

باید گفت که مقایسه سالن‌های استراحت در فرودگاه‌های ایران و خارج از کشور کمی سخت است، نمی‌توان گفت که کدام بهتر است و مسافران از کدام بیشتر استقبال می‌کنند، اما باید گفت که استراحت کردن در فرودگاه‌های خارج از کشور قطعاً هزینه‌های بیشتری را به دنبال دارد، اما از طرفی اگرچه در ایران با هزینه‌های کمتری استراحت می‌کنید اما امکانات کمتری برای استفاده دارید، برای مثال هزینه تمامی غذاها و نوشیدنی‌هایتان با خودتان است، یک نکته اساسی نیز دراین‌باره وجود دارد و آن‌هم این است که هنوز تعداد این هتل‌های کپسولی بسیار کم است و احتمالاً خیلی طول می‌کشد که نوبتتان برسد.

سخن پایانی

وجود این اتاق‌ها برای استراحت در فرودگاه‌ها بسیار ایده خوبی است و باعث مدرن شدن هرچه بیشتر فرودگاه‌های ایران می‌شود، اما نباید به یک بازار برای کسب درآمد تبدیل شود و روزبه‌روز قیمت آن بالا برود، به نظر می‌رسد که الان قیمت ۵۰ هزار تومان برای استفاده بسیار مناسب است و امید است که این هزینه افزایش نیابد تا امکان استفاده برای همه فراهم باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها