|
کدخبر: 306143

انتقاد از پرداخت نشدن سهم دولت در بلیت مترو

اعضای شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورا از پرداخت نشدن سهم دولت در بلیت مترو انتقاد کردند.

ناصر امانی در نشست امروز شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه بر اساس قانون تجارت شرکت مترو ۱۳۰ برابر سرمایه، زیان انباشته دارد، گفت: این در حالیست که شرکت بهره برداری مترو یک شرکت خدماتی است و باید یارانه بگیرد تا به روز باشد. وقتی دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کند و قیمت بلیت به روز نمی‌شود که البته نباید بشود، می‌بینیم که ۱۳۰ برابر زیان انباشته شکل می‌گیرد.

وی افزود: شرکت‌هایی همچون مترو شرکت تجاری نیستند بلکه خدماتی هستند که یا باید به سازمان تبدیل شوند و یا اساسنامه‌های آن‌ها تغییر کند.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز ضمن تقدیر از شرکت بهره‌برداری مترو برای گزارش حسابرسی مقبول با تأکید بر اینکه هشتگرد جزو محدوده شهر تهران نیست، اظهار داشت: همین شرایط برای مترو تهران- کرج نیز وجود دارد و می‌بینیم که ۹۰ درصد یارانه برای بلیت مترو کرج پرداخت می‌شود. 

جعفر-تشکری

وی افزود: این هزینه‌ها بسیار سنگین است و قرار بود که بر اساس تفاهم نامه‌ها هزینه‌های نگهداری و راهبری تعیین تکلیف شود. به هر شکل این هزینه در خارج از جغرافیای تهران دارای ایراد است. متروی پرند نیز خارج از محدوده است و چنین طرح‌هایی سرمایه شهر تهران را می‌بلعد و باید تعیین تکلیف صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: قرار بود حداکثر ۳۰ درصد از سهم بلیت مترو توسط شهرداری، حداکثر ۳۰ درصد توسط مردم و حداقل ۳۰ درصد توسط دولت پرداخت شود که متأسفانه دولت سهم خود را پرداخت نکرده که باید به عنوان بدهی دولت در نظر گرفته شود تا از مسیر تهاتر و یا دیگر عناوین بتوان این مبلغ را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها