|
کدخبر: 304973

بارش باران در این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و گرد و خاک همچنین رگبار باران در برخی استان‌ها خبر داد.

جامعه بارش باران در این استان ها

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه (۷ و ۸ شهریور) با عبور موج بارشی از نوار شمالی کشور در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و به‌تدریج در خراسان شمالی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک رخ خواهد داد.  

وی افزود: امروز (۷ شهریور) در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۹ شهریور) در اردبیل، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت. جمعه(۱۰ شهریور) در مناطق شمالی، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: شنبه (۱۱ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان گفت: سه‌شنبه در شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور، چهارشنبه تا جمعه در شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود:  سه‌شنبه نفوذ گردوخاک از کشور عراق به غرب و شمال غرب کشور دور از انتظار نیست. 

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۸ شهریور) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۹ شهریور) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ شهریور) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها