|
کدخبر: 304199

زمان برطرف شدن مشکل سامانه سماح مشخص شد

سامانه دسماح به دلیل یک سری اختلالات، همچنان از دسترس خارج است.

جامعه زمان برطرف شدن مشکل سامانه سماح مشخص شد

متقاضیان حضور در راهپیمایی اربعین، برای دریافت روادید خود ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کنند. سامانه سماح که مخفف عبارت «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» است توسط سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق جهت زائران مراسم اربعین شیعیان در شهر کربلا راه‌اندازی شده‌است.

گفته می‌شود، این سامانه به دلیل یک سری از مشکلاتی که وجود دارد از دسترس خارج شده است. این اختلال در روزهای اخیر صورت گرفت و این مشکل سبب دردسر و نارضایتی برای مردم شده است. همچنین در روز گذشته، مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج گفته است که بروز این مشکل در سامانه به علت مشکلات فنی و به‌روزرسانی سیستم بوده و این قطعی‌ها طولانی است.

سماح-سامانه

به واسطه مشکل سامانه سماح افراد محدودی موفق به ثبت نام در این سامانه شده اند. گفته می‌شود این مشکل، مخصوص امسال نیست و سال گذشته هم در روزهایی که تعداد کاربران سامانه افزایش پیدا می‌کرد، اختلال و کندی اتفاق می‌افتاد. با این حال در یک سال گذشته اگر هم اقدامی برای بهبود کارایی این سامانه انجام شده، کافی نبوده است.

مشکل در ثبت نام و همچنین اختلال در سامانه سماح، آنقدر زیاد بوده است که معاون عتبات حج و زیارت در این باره صحبت هایی کرده و اعلام کرده است که در حال رفع مشکلات سامانه سماح هستیم و تا روز آینده سعی داریم تا این مشکل را برطرف کنیم.

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات حج و زیارت اعلام کرده است که باتوجه به کند بودن سایت و اختلال‌های موجود، افرادی که سفرشان نزدیک است، اقدام به ثبت نام کنند.

همچنین شرط دریافت دینار دولتی ثبت نام در این سامانه است که با وجود اختلال مسافران زیادی محروم از دریافت ارز دولتی خواهند شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها