|
کدخبر: 303910

امتیازات تحصیل در کالج اوسینا در مجارستان

از بهترین گزینه های ممکن برای گذراندن دوره فونداسیون (پری- مدیکال) پزشکی می توان به کالج اوسینا مجارستان اشاره کرد. منتها علاوه بر دوره مذکور این کالج برگزار کننده انواع دوره های فونداسیون یا آمادگی زبان، مهندسی و فنی، کارشناسی ارشد و پیش- دکتری و ... نیز میباشد. کالجی که قدمت تاسیس آن به سال 1995 میلادی برمی گردد زمانی که توسط دانشمند ایرانی الاصل بنام دکتر شاهرخ میرزا حسینی پایه گذاری شد. این کالج از سال 2000 به عنوان کالج آمادگی برای تحصیلات عالی عمل میکند. در حال حاضر از بهترین کالج های آمادگی در کشور مجارستان است.

  • چرا تحصیل در مجارستان توصیه می شود؟
  • برترین موسسات آموزش عالی مجارستان کدامند؟
  • شرایط تحصیل در کالج اوسینا چیست؟
  • امکانات و خدمات این کالج برای دانشجویان چیست؟
  • دوره های تحصیلی در کالج اوسینا کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دوره های کالج اوسینا چقدر است؟

تحصیل در مجارستان؛ دلایل و امتیازات؟

مجارستان در جنوب شرق اروپا جزء بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. از یک طرف هزینه تحصیلی در این کشور پایین بوده و از طرف دیگر کیفیت آموزش عالی این کشور به سبب پیروی از فرآیند بولونیا اروپا تضمین شده است. در ضمن دانشجویان در مجارستان از امتیازات مهمی مثل فرآیند آسان پذیرش، تحصیل به زبان انگلیسی، بورس تحصیلی، کار دانشجویی، اقامت بعد از تحصیل و ... نیز برخوردارند. برای اخذ پذیرش از کالج ها و دانشگاه های مجارستان تامین شرایط زیر الزامی است:

  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
  • ریزنمرات مربوطه با معدل خوب
  • نمره آزمون زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل

اویسینا

درباره کالج اوسینا مجارستان چه می دانید؟

کالج بین المللی اوسینا Avicenna International College در سال 1995 میلادی توسط دانشمند ایرانی الاصل بنام دکتر شاهرخ میرزا حسینی پایه گذاری شد. این کالج از سال 2000 به عنوان کالج آمادگی برای تحصیلات عالی عمل می کند. و از همان زمان تاکنون بیش از 3000 دانشجو در این کالج دوره های مربوطه را با موفقیت گذرانده اند. از همین رو نیز کالج اوسینا در مجارستان برنامه های فونداسیون در رشته های پزشکی، بازرگانی، تحصیلات فنی و زبان انگلیسی و نیز برنامه های آمادگی برای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری را ارایه می کند. این کالج به طور تخصصی تر برنامه فونداسیون پزشکی MFP را ارایه می کند. کورسی که با عنوان برنامه فونداسیون پزشکی اوسینا یا AMFP معروف شده است. 

چرا کالج اوسینا مجارستان؟

حتما شما هم با شنیدن نام کالج اوسینا از خودتان می پرسید که از بین اینهمه دانشگاه مطرح در کشور مجارستان حالا چرا این کالج؟ اولین و شاید اصلی ترین دلیل برای حضور در کالج اوسینا مجارستان این است که اغلب دانشگاه های معتبر اروپایی از دانشجویان بین المللی مدرک زبان و یا شرایط خاصی درخواست می کنند. مثلا دانشگاه های پزشکی در اروپا از دانشجویان علاقه مند می خواهند تا یک سال دوره فونداسیون پزشکی را بگذرانند. به همین دلیل نیز کالج اوسینا جایی است که دانشجویان خارجی می توانند با گذراندن دوره فونداسیون یا آمادگی خودشان به صورت 100% آماده ورود به تحصیلات عالی در اروپا شوند. پس کلید ورود به دانشگاه های معتبر اروپایی و مجارستانی مخصوصا در رشته های جذابی مثل پزشکی، گذرانده دوره فونداسیون در کالج هایی مثل کالج اوسیناست. اما از دیگر مزایا و امتیازات تحصیل در این کالج معتبر مجارستانی می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

اویسینا۱

شرایط تحصیل در کالج اوسینا مجارستان

پس با توجه به توضیحات فوق، اکنون معلوم می شود که یکی از بهترین گزینه های ممکن برای گذراندن دوره فونداسیون نه تنها در مجارستان بلکه در کل اروپا، کالج اوسیناست. کالجی که پذیرش از آن بسیار ساده و آسان است. چرا که این کالج دارای دپارتمان پذیرش است که به داوطلبان چه در مرحله پذیرش پیش کالج و چه در مرحله پذیرش پسا کالج کمک می کند. فلذا از جمله مدارک ضروری برای پذیرش داوطلبان در کالج AIC می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • کپی پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه
  • کپی کارنامه تحصیلی
  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه بیمه سلامت
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه CV

قبل از پیوستن به کالج اوسینا (AIC) شما بایستی در یک آزمون ورودی به نام آزمون ورودی اوسینا (APT) نیز شرکت بکنید. آزمونی که به صورت آنلاین برگزار میشود و پس از این آزمون است که از شما برای مصاحبه در یکی از دفاتر رسمی AIC دعوت می شود. در غیر این صورت کالج اوسینا مصاحبه از طریق Skype یا Zoom را برای متقاضیان ترتیب میدهد.

آزمون APT یک آزمون رقابتی نبوده و 2 روز زمان میبرد که شامل سوالات زبان انگلیسی (عمومی و آکادمیک) و علوم مرتبط با رشته تحصیلی داوطلبان است. موضوعات علوم این آزمون شامل دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات است.

هزینه تحصیلی در کالج اوسینا مجارستان چقدر است؟

ابتداء بایستی در جریان باشید که هزینه درخواست پذیرش از کالج اوسینا مجارستان برای کلیه برنامه های تحصیلی حدود EUR50 (یورو) است. این هزینه یک هزینه غیرقابل برگشت می باشد و نکته دوم در خصوص شهریه کالج اوسیناست که همان طوریکه در جدول زیر هم ملاحظه می شود، بسته به برنامه تحصیلی کاملا متغیر است:

برنامه تحصیلی در کالج اوسینا

شهریه به یورو

برنامه فونداسیون پزسکی اوسینا (AMFP)

7900

برنامه فونداسیون داروسازی (PFP)

7900

برنامه فونداسیون زبان انگلیسی (EFP)

5900

برنامه فونداسیون بازرگانی (BFP)

5900

برنامه فونداسیون زبان آلمانی (GFP)

6400

برنامه فونداسیون فنی (TFP)

6900

برنامه فونداسیون پیش- ارشد (PMP)

6400

برنامه فونداسیون پیش دکترا

6400

مسیر دانشگاه متروپلیتن آوسینا (AMUP)

4900

آموزش گرجوئیت مدیکال (پیش دکتری/ پیش تخصص)

7900

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکته بعدی در خصوص هزینه زندگی دانشجویان در شهر بوداپست مجارستان یعنی شهر محل قرارگیری کالج اوسیناست. به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در بوداپست سالانه بین 5000 الی EUR7000 (یورو) میباشد.

اویسینا۲

برنامه بورسیه تحصیلی کالج اوسینا مجارستان

از دیگر امتیازات مهم تحصیل دوره فونداسیون در کالج اوسینا امکان اخذ بورس تحصیلی اوسینا می باشد. این بورسیه کالج اوسینا در اختیار کلیه دانشجویان بین المللی قرار دارد. منتها بشرط اینکه آنها بتوانند شایستگی های خودشان را ثابت بکنند. در واقع بورسیه ASP بر مبنای سابقه آکادمیکی، اجتماعی و ورزشی به دانشجویان بین المللی اعطاء می شود. در قالب برنامه بورس اوسینا، دانشجویان میتوانند یک یا چند آیتم کمک ماللی را درخواست دهند. نوع و مبلغ این کمک هزینه را کمیته بورس ASP تعیین کرده و رسما هم به اطلاع دانشجو رسانده می شود.

دانشجویان با ویزا می توانند در مجارستان تا 20 ساعت در هفته به کار نیمه وقت بپردازند. پس از اتمام تحصیلاتشان نیز با اخذ ویزای پسا تحصیل و دریافت پیشنهاد کاری نیز ویزای تحصیلیشان را به ویزای کاری مجارستان تبدیل کنند. کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات شما عزیزان در زمینه اعزام دانشجو به مجارستان هستند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها