|
کدخبر: 301197

حداقل سن برای معلم شدن اعلام شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب شرط سنی ۲۲ سال تمام برای معلم شدن و ورود به آموزش و پرورش از سال ۱۴۰۳ خبر داد.

جامعه حداقل سن برای معلم شدن اعلام شد

در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص گفت: به استناد ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی» مصوبه جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شناسایی، جذب و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود را برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آیین‌نامه جذب کند. 

وی افزود: آیین نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب شورای عالی رسید که شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان و سایر موارد مندرج در این آیین‌نامه است.

 امانی تأکید کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است.

 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش گفت: سهم تأثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در زیرگروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی و ... از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.

امانی اظهار کرد: بررسی و تأیید شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و همچنین جلب مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ضروری است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: داوطلبانی مجاز به ثبت‌نام و ورود به مراحل جذب خواهند بود که تمامی شرایط مندرج در این مصوبه را داشته باشند؛ چنانچه فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت‌نام تحصیل یا استخدام آزمایشی و قطعی، قبولی وی لغو و مطابق قانون و مقررات با وی رفتار خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ شرط سنی ۲۴ سال اعمال می‌شود.

این مصوبه پس از تأیید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها