|
کدخبر: 303538

حادثه خلازیر مربوط به شهرداری نیست

عضو شورای اسلامی اسلامی تهران گفت:علت عمده حادثه خلازیر مربوط به نقصان ساخت و ساز است و به شهرداری ارتباطی ندارد.

جعفر تشکری هاشمی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با توجه به حادثه خلازیر کارگروه شکل گرفت و نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی کشور و تهران، مرکز مطالعات و پژوهش های شهرداری تهران و واحدهای مرتبط به جلسه دعوت شدند و بازدید میدانی نیز از محل حادثه صورت گرفت و بهره برداری های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: دو جلسه تشکیل و نمایندگان حضور یافتند سه ساعت جزئیات را مورد بررسی قرار دادند و مکاتبات و دستورالعمل ها و بخشنامه ها را بررسی کردند تا بدانیم پیش، حین و پس از حادثه چه کاری باید در ساخت و ساز و تخریب انجام دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان توضیحاتی ارائه شده اما مصوبه جداگانه ای نداشته است، خاطرنشان کرد: در جلسه تخصصی موضوعات به دلیل تنوع زیاد پس از دو ساعت به این نتیجه رسید که ادامه داشته باشد و گزارشی از ایرادات ارائه شود که بسیاری از آنها به شهرداری ارتباطی ندارد و به دلیل نقصان در ساخت و ساز و دیگر موارد است.

مهدی چمران رییس شورای شهر هم تاکید کرد: روز گذشته بررسی هایی در کمیسیون عمران شورا برای حادثه خلازیر انجام شد و نتیجه بحث این بود که ساختمان ها ناپایدار است و ۹ طبقه بدون فونداسیون می سازند که خطرساز است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها