|
کدخبر: 300766 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران؛

نظارت بر ساخت و ساز باید جدی باشد

رئیس شورای شهر تهران در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران، توضیحاتی را درباره ساخت و ساز ایمن و همچنین اتوبوس های ۲کابین ارائه داد.

جامعه نظارت بر ساخت و ساز باید جدی باشد

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه و سپس کوتاه‌مرتبه‌تر از جهات آتش‌نشانی و پایداری بررسی می‌شود؛ بسیاری از ساختمان‌ها به عنوان ناپایدار معرفی شده و برخی را به دادستانی نیز اعلام کرده‌اند.

وی افزود: کارهایی که صورت می‌گیرد متاسفانه با علاقه و انگیزه خالصانه نیست و مجریان برای هر متر مبلغی می‌گیرند تا ساختمان بسازند؛ مرتبا باید نظارت بر ساخت صورت بگیرد کمااینکه در گذشته این چنین بود. وقتی به همه فشار آورده شود که همه ساختمان‌ها مجری داشته باشد ناچار می‌شوند مجری پیدا کنند تا تنها یک امضا بزند و به همین دلیل مجری واقعی نیست.

چمران ادامه داد: اگر جدی و واقعی باشد بایستی حتی شماره تیرهای آهن با نقشه‌ها چک شود تا ببینند تطابق دارد یا خیر؟ باید تکنولوژی ساختمان با تکنولوژی روز جلو برود تا به نظارت‌های غیر واقعی برخورد نکنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما می‌دانستیم که اتوبوس‌ها آمده و اتفاق جدیدی نیست. قرار شده اتوبوس‌های جدیدی که وارد می‌شود مورد بازدید قرار بگیرد. اتوبوس‌ها عموما کولر نداشتند و در دوره چهارم اتوبوس‌های کولردار خریداری شد. مترو بدون کولر نمی‌تواند کار کند و به اجبار و حتما باید کولر داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها