|
کدخبر: 300699

مهمان ناخوانده پایتخت قصد رفتن ندارد

تهران، این کلانشهر بزرگ و پایتخت ایران، مدت زمان زیادی می‌شود که با ماسک تنفس می‌کند. آلودگی در پایتخت آنقدر کم و زیاد می‌شود و جا خوش کرده است که گویا اصلا دلش نمی‌خواهد برود.

جامعه مهمان ناخوانده پایتخت قصد رفتن ندارد

تهران، این کلانشهر بزرگ و پایتخت ایران، مدت زمان زیادی می‌شود که با ماسک تنفس می‌کند. آلودگی در پایتخت آنقدر کم و زیاد می‌شود که گویا اصلا دلش نمی‌خواهد برود. شهروندان بسیاری، در پایتخت به صورت روزانه رفت و آمد می‌کنند و عده‌ای هم از اطراف تهران برای انجام کارهای روزمره خود، وارد پایتخت می‌شوند. روزهای آغازین صبح، جمعیت بسیار زیادی با خودرو، در این کلانشهر، مشغول جابه جایی هستند و همین امر سبب خواهد شد تا آلودگی در این ساعات به اوج خود برسد.

بسیاری از کارشناسان محیط‌زیست بر این باور هستند که استفاده از بنزین بی‌کیفیت، سبب می‌شود تا دود حاصل از اگزوز خودرو، هوارا آلوده کند و همین دود، تاثیر بسیار بالایی بر سلامت انسان‌ها و همچنین محیط‌زیست می‌گذارد.

 

آلودگی

همچنین وجود خودروهای فرسوده، بر میزان افزایش آلودگی هوا دامن می‌زند و همانطور که شاهد آن هستیم، روزانه تعداد خودروهای فرسوده بسیاری در شهر تردد می‌کنند.

تعدادی از مسئولان، مازوت سوزی را امری عادی در شهر می‌دانند و تاکنون هیچ اقدامی برای جایگزینی این سوخت مخرب نکرده‌اند. رئیس سازمان محیط‌زیست نیز، تاکنون هیچ فعالیت مثبتی برای کاهش میزان آلودگی در تهران انجام نداده است.

هوای پایتخت حال بسیار وخیمی دارد و به سختی می‌توان باوجود این مقدار آلاینده در شهر نفس کشید. افرادی که سن بالایی دارند، این آب و هوا برایشان بسیار ضرر دارد و تاثیر مستقیم بر روی ریه آنها می‌گذارد. این آب و هوا حتی بر روی آدم سالم هم تاثیرگذار است، چه برسد به افراد سالمند و درگیر بیماری‌های تنفسی.

امید است، مسئولان، کمی به حال تنفس ما باشند که حق تنفس در هوای پاک حق تمام انسان‌ها خواهد بود. آقایان مسئول، لطفا کمی هم به فکر تنفس ما باشید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها