|
کدخبر: 300454

صدور هشدار نارنجی برای این استان

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان مرکزی گفت: از امروز تا روز شنبه اکثر نقاط استان مرکزی درگیر پدیده گرد و خاک خواهد بود.

غلامرضا مرادی، با اشاره به آلودگی هوا طی روزهای آینده به واسطه وقوع پدیده گرد و غبار، اظهار کرد: طبق پیش بینی و بررسی نقشه های هواشناسی، احتمال انتقال گرد و غبار به استان از بیابان های مرکزی کشور وجود دارد، همچنین با وزش باد و خیرش گرد و خاک محلی از امروز تا شنبه هفته آینده کیفیت هوا کاهش می یابد.

وی با اشاره به وزش باد و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد همچون تالاب میقان اراک بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، گفت: این گرد و خاک علاوه بر اراک و شازند و ساوه به عنوان شهرهای صنعتی استان، در واقع تمام شهرستان ها و مناطق استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و منجر به کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود. شدت این پدیده در اراک و شازند بیشتر خواهد بود.

مرادی تصریح کرد: با توجه به کاهش کیفیت هوا، سالمندان، کودکان، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی از حضور در بیرون از منزل پرهیز کنند.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان مرکزی افزود: در حال حاضر حداکثر دمای هوا در اراک ۳۵ درجه پیش بینی می شود که این دما در شب به ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد و در روزهای آینده حداکثر دمای مرکز استان به ۳۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها