|
کدخبر: 300453

گشت های پلیس تقویت می شوند

فرمانده قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا گفت که پلیس با همه توان در مقابل مجرمان و سارقان می‌ایستد.

جامعه گشت های پلیس تقویت می شوند

سردار محمدعلی نوری نژاد گفت: موضوع مقابله و پیشگیری از سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و فرمانده فراجا نیز با تشکیل قرارگاهی به صورت جدی بر مقابله با این پدیده تاکید دارند. از آن جایی که مطالبه جمع زیادی از مردم برخورد با پدیده سرقت است، سردار رادان دستور تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت را صادر کرد و خوشبختانه تاکنون نیز نتایج خوبی از آن حاصل شده است.

نوری‌نژاد با بیان اینکه در مسئله ایجاد امنیت عمومی، پلیس رکن استوار نظام بوده و در صف مقدم مقابله با سرقت قرار دارد، خاطرنشان کرد: من و همه همکارانم، هم پیمان شده‌ایم که امنیت را به مردم شریف ایران اسلامی هدیه داده و با همه توان در مقابل مجرمان و سارقان بایستیم و  قاطعانه با سارقان و مالخران  برخورد کنیم.

فرمانده قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا با اشاره به خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید تلاش کرد تا حتی یک سرقت کشف نشده نیز نداشته باشیم، گفت: برخورد با سرقت و بازگشت فوری اموال مسروقه مکشوفه به صاحبان آن‌ها جزو مواردی است که پلیس همه توان خود را برای اجرایی کردن آن به کار گرفته است. مبارزه با پدیده سرقت و عمل به منویات مقام معظم رهبری به قدری برای فرمانده کل انتظامی دارای اهمیت است که ایشان با ارائه اختیارات خود را به قرارگاه مبارزه با سرقت، عنوان کردند برای مقابله و همچنین پیشگیری از سرقت هرکاری که لازم است، انجام گیرد.

لزومی تقویت گشت‌های پلیس برای مقابله با سرقت

نوری‌نژاد با تاکید بر لزوم تقویت گشت‌های پلیس گفت: برای اجرای هرچه بهتر ماموریت‌های محوله در بحث مقابله با سرقت از ظرفیت یگان ویژه و یگان امداد نیز استفاده می‌کنیم. هم افزایی یگان‌های مختلف انتظامی در اجرای ماموریت‌های مقابله با سرقت و حضور مستمر در مناطق از پیش شناسایی شده که وقوع سرقت‌ها بیشتر است، حتما باید رعایت شود.

وی همچنین به تاثیر معتادان متجاهر در ارتکاب سرقت اشاره کرد و گفت: وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و جامعه قطعا در افزایش سرقت‌ها، خصوصا سرقت‌های خرد بی‌تاثیر نیست و حتما باید برنامه‌ای برای جمع‌آوری آن‌ها وجود داشته باشد. در همین راستا می‌طلبد دستگاه قضایی همراهی بیشتری با مجموعه انتظامی داشته باشد و تا جایی که امکان دارد مجازات بیشتری برای این افراد در نظر بگیرد.

فرمانده قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا تصریح کرد: در کنار کارهای مقابله‌ای باید به موضوع آموزش شهروندان و آگاه‌سازی آن‌ها نیز توجه کنیم، چرا که بدون شک ارائه این آموزش‌ها و هوشیاری بیشتر مردم می‌تواند جلوی بسیاری از سرقت‌ها را بگیرد. اگر مردم به توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت عمل کنند و آن‌ها را به کار گیرند قطعا شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود و سرقت‌ها کاهش خواهد یافت.

نوری‌نژاد با بیان اینکه سرقت احساس امنیت را از بین می‌برد، تصریح کرد: در همین راستا معاونت فرهنگی  و اجتماعی باید اقدامات در راستای مقابله با این پدیده، کشفیات، دستگیری‌ها و همچنین اموال کشف شده را به خوبی اطلاع رسانی کند تا عموم مردم از آن مطلع شوند.

وی گفت: باید بدانیم امروز مطالبه جدی مردم از خادمان خود در مجموعه انتظامی برخورد قاطعانه با افراد سارق، مالخر و دیگر مجرمانی است که امنیت شهر و جامعه را هدف گرفته اند، بنابراین باید با طرح و برنامه اقدامات لازم برای مقابله با این افراد در دستور کار قرار گیرد. مردم شریف ایران اسلامی مطمئن باشند پلیس با همه توان در مقابل سارقان و افراد مالخر خواهد ایستاد و فضای جامعه برای مجرمان ناامن‌تر از گذشته خواهد شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها