|
کدخبر: 299336

ضرورت انجام معاینه فنی خودرو در کلانشهر‌ها

شاخص‌های معاینه فنی باید متناسب با تردد در هر کلانشهر باز تعریف شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران صبح امروز در پانزدهمین نشست مشترک ستاد معاینه فنی کلانشهر‌های ایران بر ضرورت انجام معاینه فنی خودرو در کلان شهر‌ها تا کید کرد و گفت:  کلانشهر‌های بسیاری درگیر آلودگی هوا هستند و بحث بازنگری در پایش خودرو‌ها مهم است. شادی مالکی افزود: این نشست با هدف پیگیری امور صنفی و کارآمدی اثربخشی معاینه فنی برگزار شد، چراکه پایش خودرو‌ها در کاهش آلودگی هوا و در کاهش تصادفات موثر است.

معاون شهردار تهران نیز در این نشست گفت: در موضوع مدیریتی شهری دوگانگی وجود دارد و اختیارات و مسئولیت در کنار هم قرار نگرفته است.

جلال بهرامی، با تاکید بر اینکه مسئولان باید متناسب با، بار هر کلانشهر معاینه فنی را بازتعریف کنند، افزود: برخی از مالکان خودرو در شهر‌های اطراف تهران برگه معاینه فنی می‌گیرند و در تهران تردد می‌کنند یا تولیدکننده داخلی، خودرو‌هایی تولید می‌کند که به لحاظ معاینه فنی مورد تایید نیست.

وی همچنین گفت: ۲۱ دستگاه در آلودگی هوا مسئولیت دارند، ولی هیچ کدام پاسخگو نیستند، فضا، فضای قابل قبولی نیست، نمی‌شود که در ترافیک و آلودگی هوا فقط شهرداری پاسخگو باشد.

آقای بهرامی افزود:نبایدصدور معاینه فنی را در شهری که ۲۰۰ روز آلوده دارد در یک سطح نگه داریم و پیگیر این هستیم که تایید معاینه فنی را تا سال آینده ۳ سطحی کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها