|
کدخبر: 298928

تخریب یک سازه غیرمجاز در تهران

دومین ساختمانی که بدون مجوز در محله آبک شمیرانات ساخته شده بود با همکاری دادستانی، پلیس و شهرداری ناحیه سه منطقه یک تهران تخریب شد.

بهمن ابره دری شهردار ناحیه سه منطقه یک شهرداری تهران گفت: ۲۴۲ رای کمیسیون ماده ۱۰۰ در سطح محله آبک داریم که با حکم دادستان ناحیه یک شمیرانات و سرکلانتری یکم پایتخت در حال رسیدگی و تخریب این تخلفات ساختمانی هستیم.

وی ادامه داد: تمرکز ما بر روی ساخت و سازهای غیرمجاز کلان و البته پرخطر است از این رو امروز با حضور عوامل ذی صلاح چهار طبقه اضافه بنایی که روی سه طبقه قبلی ساختمانی در محله آبک ساخته شده بود، تخریب شد.

به گفته این مسئول، این ساخت و ساز غیرمجاز به صورت مخفیانه و بدون حضور مهندس ناظر و عوامل آتش نشانی انجام شده بود اما متخلفان این حوزه بدانند که تخریب این قبیل ساخت و سازها ی غیرمجاز با قدرت و به صورت ماهانه و مستمر ادامه خواهد داشت.

ابره دری افزود: برخی متخلفان به صورت باندی عمل کرده و یک ساختمان را دست می گیرند و ساخت و سازغیرمجاز بعضا تا هشت طبقه انجام می دهند؛ در صورتی که اجازه ساخت چهار طبقه دارند.

وی افزود: نکته اینجاست که در طرح تفصیلی جدید تراکم بیشتری هم به سازنده ها داده می شود اما متاسفانه این متخلفان بر روی سازه قدیم اقدام به ساخت می کنند که بسیار پرخطر است.

این مسئول شهری با بیان اینکه برخی از متخلفان در بازرسی های شهرداری سنگ اندازی و بعضا به نیروهای ما هم حمله می کنند، گفت: با این حال با قدرت و به کمک دادستانی و پلیس اجازه ساخت و ساز غیرمجاز و پشت بام فروشی نمی دهیم.

ابره دری در خصوص ساز و کار انجام این تخلف هم اظهار داشت: این افراد که تعداد مشخصی هم هستند خیلی وقت ها به نام بازسازی خانه شروع به ساخت و ساز غیرمجاز و اضافه طبقه می کنند که این تخلف از قدیم بوده اما در دوره کنونی مدیریت شهری با این تخلفات به صورت جدی برخورد می کنیم.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها