|
کدخبر: 298509

افزایش نگران کننده شکار پرندگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از هفته گذشته تاکنون ۹ نفر متخلف در مناطق آزاد و حفاظت شده گچساران دستگیر شده اند گفت: افزایش شکار پرندگان در این شهرستان نگران کننده است.

اسلام جاودان خرد خواهان برخورد سختگیرانه تری با متخلفان دستگیر شده در مناطق حفاظت شده و آزاد گچساران از سوی مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد شد.

وی بیان کرد: از متخلفان دستگیر شده در این شهرستان چهار قبضه اسلحه ساچمه زنی ،چهار قبضه اسلحه پی سی پی و یک قبضه اسلحه بادی با کالیبر ۵/۵ کشف و ضبط شده است.

جاودان خرد تصریح کرد : همچنین لاشه ۱۰قطعه کبک ، هفت قطعه تیهو و چهار قطعه کبوتر از این شکارچیان متخلف کشف شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از شکار پرندگان در گچساران تاکید کرد : نباید اجازه دهیم تعداد معدودی چهره فرهنگی و طبیعت دوستی مردم شهرستان گچساران را مخدوش کنند.

جاودان خرد با اشاره به اینکه محیط زیست با کمک شهروندان طبیعت دوست می توانند با اطلاع رسانی تخلفات زیست محیطی به سامانه ۱۵۴۰ در مناطق آزاد و حفاظت شده برای حفاظت از گونه های حیات وحش مشارکت کنند افزود : برای تمامی متخلفان دستگیر شده پرونده تخلف تشکیل و به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی ارسال شد .

کوه خامی با مساحت بیش از ۲۵ هزار هکتار، کوه سرخ با ۱۶ هزار هکتار و کوه دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده شهرستان‌های گچساران و باشت محسوب می‌شوند.

کبک، تیهو،کل و بز از مهم‌ترین گونه‌های حیات وحش در زیستگاه‌های گچساران هستند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها