|
کدخبر: 294875

کشف ۵۵۰ کیلوگرم ماده مخدر در این استان

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با ردگیری اطلاعاتی و عملیاتی ماموران پلیس خراسان جنوبی، ۵۵۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع مرفین در محورهای غرب استان کشف شد.

سرهنگ حسن شجاعی‌نسب روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مقدار مواد مخدر که به‌طرز ماهرانه‌ای در یک خودرو سنگین جاسازی شده و به سمت استان‌های مرکزی کشور در حال انتقال بود، اخیرا در محورهای غربی استان کشف و یک متهم نیز دستگیر شد.

وی گفت: همچنین در ۱۰ روز گذشته یک تن و ۶۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شد که در این‌ ارتباط ۵۷ نفر متهم دستگیر و ۴۸ دستگاه خودرو توقیف شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش‌ از چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ۱۹۸ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی گفت: ۱۴ باند حمل و توزیع مواد مخدر در سال جاری متلاشی شده است، هزار و ۲۹۸ متهم نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

سرهنگ شجاعی‌نسب اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش‌ از ۱۰۹ معتاد و هشت نفر خرده‌فروش دستگیر شدند همچنین در حوزه معتادان متجاهر با همکاری سایر دستگاه‌ها اقداماتی هم در حوزه درمان هم جمع‌آوری و مقابله در دستور کار است.

وی گفت: با توجه به اینکه مرکز ۱۱۰ به‌ صورت شبانه‌روزی فعال است شهروندان هر گونه مطالبه و مطلبی در حوزه مقابله با قاچاق یا خرده‌فروشان مواد مخدر در محله، کوچه، شهر و روستا را می‌توانند گزارش دهند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اغلب کشفیات از نوع تریاک و مرفین است عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر به دلایل مختلف با کاهش مواجه شده و از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: قاچاق مواد مخدر به‌ ویژه محموله‌های کلان نقش بزرگی در بروز ناهنجاری‌ها و جرایم اجتماعی دارد لذا مقابله با آن از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها