|
کدخبر: 296854

ایمنی بازار تهران بسیار پیچیده‌ است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایمنی بازار تهران بسیار پیچیده‌ است، گفت: در صورت بروز حادثه‌هایی همچون زلزله شاهد بحران‌های مختلف در محدوده بازار خواهیم بود.

جامعه ایمنی بازار تهران بسیار پیچیده‌ است

محمد آقامیری، با اشاره به حریق اخیر پاساژ «سیدولی» در بازار تهران در خصوص ایمنی بازار، گفت: مسئله ایمنی بازار تهران بسیار پیچیده‌تر از آن است که فکر می‌کنید و صرفا از طریق مدیریت شهری این مسئله حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید سازمان‌ها و گروه‌های دخیل و ذینفع در امر ایمن سازی بازار وارد میدان شوند، گفت: وضعیت ایمنی بازار تهران در برابر حوادث و اتفاقاتی همچون زلزله، حریق و ... جای نگرانی شدیدی دارد. چرا که بافت بازار و نوع فعالیت آنها و همچنین حجم تردد به گونه‌ای است که درصد خطرپذیری و آسیب در این محدوده بالاست.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در خصوص مهار حریق احتمالی از طریق سازمان آتش نشانی اقداماتی همچون نصب پمپ‌های آب فشار قوی در برخی نقاط بازار تهران را انجام داده، در خصوص مقاومت سازه‌های ساختمانی بازار گفت: شاید بتوان حریق احتمالی در بازار را با تلاش آتش نشانان مهار کرد اما از آنجایی که برای سازه بازار غیر از ایمنی سازی و بعضا مقاوم سازی مختصر، اقدامات اساسی خاصی صورت نگرفته در صورت بروز حادثه‌هایی همچون زلزله شاهد بحران‌های مختلف در محدوده بازار خواهیم بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها