|
کدخبر: 295132

ممنوعیت فروش سیگار و قلیان به این افراد

ارائه و فروش سیگار و قلیان، دخانیات و فرآورده‌های آن به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است

نماینده دادستان در امر مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخانی گفت: مطابق مقررات و بخشنامه‌های موجود ارائه دخانیات و فرآورده‌های آن به افرادی که به سن قانونی نرسیده اند ممنوع است.

محمد رحمتی، نماینده دادستان در امر مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخانی با اشاره به لزوم مبارزه با دخانیات اظهار کرد: قطعاً اولین و مهم‌ترین گام در مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخّانی به خصوص قلیان و سیگار؛ آگاهی‌بخشی های عمومی و اطلاع رسانی است.

نماینده دادستان در امر مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخانی  افزود: اقدامات تدوین شده دادستانی در مرحله اول حرکت به سمت اقدامات پیشگیرانه است و این امر تنها با آگاهی دادن به مردم در خصوص مضرات و معایب مصرف دخانیات و فرآورده‌های آنکه لازمه آن ارتباط گیری مستقیم با عموم شهروندان محقق می‌شود.

نماینده دادستان در امر مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخانی در خصوص نحوه اقدامات سلبی دادستانی هم گفت: در اولویت اقدامات ما حضور میدانی و بازید از سفره خانه‌های سنتی شهر گنجانده شده و قطعاً با کسانی که نسبت به رعایت شئونات اسلامی تقید لازم را نداشته باشند برخورد لازم و قانونی انجام خواهد شد.

دادیار دادسرای قزوین بیان داشت: با توجه به بخشنامه‌های موجود و ابلاغ شده در گذشته از سوی دادستانی در راستای ممنوعیت عرضه غیرمجاز دخانیات در صدد اجرای قوانین با قاطعیت و جدیت لازم هستیم و در این مسیر قطع به یقین با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.

رحمتی ادامه داد: لازم است که فعالین در حوزه ارائه خدمات در سفره خانه و قهوه خانه ضمن تبعیت از قانون و مقررات نسبت به رعایت آن اقدام شایسته را معمول تا مشمول اقدامات قانونی و برخورد با متخلفین نشوند.

نماینده دادستان تصریح کرد: مطابق مقررات و بخشنامه‌های موجود ارائه دخانیات و فرآورده‌های آن به افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند نیز به سبب جلوگیری از آسیب رساندن به آینده سازان کشور و جلوگیری از ترویج این فرهنگ و نشر آن ممنوع بوده و همچنین عرضه و انتشار قلیان در معرض دید و جانمایی در ویترین سفره خانه‌ها و سایر مراکز عرضه در راستای منع تبلیغ و ترغیب مردم ممنوع می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها