|
کدخبر: 293295

احتمال جاری شدن سیل در این استان ها

به دنبال هشدار سازمان هواشناسی کشور و احتمال بارش‌های شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در ۷ استان کشور، امدادگران هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

بابک محمودی سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار جدید سازمان هواشناسی کشور گفت: براساس هشدار هواشناسی و با احتمال بارش شدید و رگباری باران در روز سه‌شنبه، امدادگران هلال‌احمر در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های مازندران و گلستان به حالت آماده باش درآمدند.

محمودی افزود: با توجه به احتمال بارش شدید و رگباری باران در روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و تداوم بارش‌ها در روز پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی، امدادگران در این استان‌ها نیز در آماده باش هستند تا در صورت نیاز به کمک حادثه‌دیدگان بروند.

وی با بیان اینکه شماره ۱۱۲ هلال‌احمر به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های حوادث و اعزام امدادگران برای کمک به مردم حادثه‌دیده است، به هموطنان توصیه کرد که با در نظر گرفتن نکات ایمنی لازم در هنگام بروز سیلاب و آبگرفتگی از جان خود و خانواده‌یشان در برابر این مخاطره محافظت کنند.

لازم به ذکر است که بارش شدید باران و تگرگ از شب گذشته در شهرستان گرمی و بیله سوار در استان اردبیل آغاز شده و خسارت زیادی در این شهرستان‌ها برجای گذاشت.

در این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر با ۴۵ نفر نیروی انسانی در قالب ۱۳ تیم عملیاتی، ۱۱ خودرو و ۵ موتور آب در مناطق سیل زده حضور داشتند که و آب جمع شده در ۱۷ خانه را تخلیه و اقلام خوراکی و امدادی از قبیل بسته غذایی ۷۲ ساعته، چادر امدادی، پتو و موکت میان حادثه دیدگان در این شهرستان‌ها توزیع شد.

منبع: مهر

ارسال نظر