|
کدخبر: 293152

آمار تکان دهنده از این کودکان خیابانی

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق برآوردها ۸۳ درصد کودکان خیابان از اتباع هستند که بین آنها فراوانی افغانستانی‌ها بیشتر است و بیش از ۶۰ درصد از آنها اتباع غیرمجاز هستند.

جامعه آمار تکان دهنده از این کودکان خیابانی

محمدرضا حیدرهایی روز سه شنبه، با تاکید بر اینکه عمده ترین علت حضور کودکان در خیابان، فقر است، افزود: توزیع مواد مخدر از سوی کودکان را رد یا تائید نمی کنم، ممکن است مواردی باشد اما علت اصلی حضور کودکان فقر و مهم تر از آن مهاجرت است.

وی ادامه داد: بسیاری از این کودکان تبعه افغانستان هستند و خانواده آنها هیچ منبع درآمدی ندارد و مجبورند به صورت خانوادگی کار کنند و بابت امرار معاش، درآمدی به دست بیاورند. البته تائید نمی‌کنیم کودک کار کند اما یکی از علل اصلی حضور کودکان در خیابان، مهاجرت است.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از نگهداری تعدادی از کودکان خیابان در مراکز بازتوانی کودکان دارای اختلال سوء مصرف مواد خبر داد و گفت: در برخی کودکان به مواردی رسیدیم که خودشان دارای اختلال سوء مصرف مواد بودند.

حیدرهایی اضافه کرد: به این علت سراغ ایجاد مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست دارای اختلال سوء مواد رفتیم. کودکان بدسرپرست ممکن است تعدادی از کودکان خیابان باشند یعنی محل ورود کودکان به مرکز از خیابان باشد که یا دستفروشی یا تکدی‌گری می‌کردند و خودشان دچار سوء مصرف مواد بودند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها