|
کدخبر: 289462

لزوم جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز

رئیس شورای عالی استان‌ها و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بر لزوم جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تاکید کرد و این نوع ساخت و سازها را تهدید بزرگی برای پایتخت عنوان کرد.

جامعه لزوم جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز

پرویز سروری، درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه یک تهران محدوده گلاب دره اظهارداشت: تهران باید تاب‌آوری بالایی در مقابله با زلزله و حوادث طبیعی داشته باشد و اگر اجازه دهیم ساخت و ساز غیرمجاز شکل گیرد، هر روز تهدیدها را جدی‌تر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز گلاب دره، پیگیری و برخورد لازم با آن انجام شده است، افزود: حتما ساخت و سازهای غیرمجاز را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و برخورد جدی با افراد خاطی انجام می‌شود.

مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران نیز درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در گلاب دره به خبرنگاران گفته است: ساختمانی در محله آبک در منتهی‌الیه گلاب دره بدون دریافت پروانه ساختمانی و بدون رعایت اصول ایمنی ساخته شده بود که در نهایت ساختمانی ناایمن و غیرقانونی در هفت طبقه وجود داشت.

وی با بیان اینکه حتی اگر این ساختمان اصول ایمنی را رعایت می‌کرد به دلیل ساخت و ساز در محدوده کوهپایه، این ساخت و ساز غیرقانونی بود، اظهار داشت: از سال گذشته این ساخت و ساز آغاز شده بود و شهرداری منطقه و ناحیه به دفعات مکرر نسبت به صدور تذکر اقدام کرده بودند اما مالک ساختمان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود و با اتکا به خلأهای قانونی نسبت به ادامه ساخت و ساز اقدام کرد.

صباغ افزود: شهرداری منطقه بارها نسبت به جلوگیری از ادامه ساخت و ساز اقدام کرد؛ اما مالک با اتکاء به خلأ‌های قانونی در آستانه بهره‌برداری از ساختمان قرار گرفته بود و اگر اقدامات شهرداری در ایجاد محدودیت‌های مقطعی نبود حتما این ساختمان به اتمام می‌رسید. در نهایت شهرداری نیز حسب وظیفه پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داد و رأی قلع و قمع صادر شد.

شهردار منطقه یک تهران با اشاره به جدیت دستگاه‌های انتظامی و قضایی گفت: محمدحسین جعفری؛ معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه یک و سرهنگ قدم زاده سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری فاتب با جدیت در کنار شهرداری قرار گرفتند و تخریب این ملک با اتکا به رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ آغاز شده است.

گلاب دره در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد؛ این دره از سمت غرب به امام زاده قاسم(ع) و از سمت شرق به محله دربند نزدیک است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها