|
کدخبر: 291888

این موتور سیکلت ها به پارکینگ منتقل می شوند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تمامی موتورسیکلت‌های دارای تخلف به پارکینگ منتقل خواهند شد، گفت: پلیس هیچگونه رفتار مجرمانه و خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی را از موتورسواران برنمی‌تابد.

سردار محمدحسین حمیدی افزود: تا پایان سال گذشته در قالب ساماندهی موتورسیکلت سواران و انضباط بخشی به تردد آنها، طرح های متفاوتی انجام شده است که یکی از آنها طرح موتوریار بود که در این طرح ، نزدیک به ۳۰۰ هزار موتورسوار متخلف که قاعدتا باید موتورسیکلت آنها به پارکینگ منتقل می شد با توجه به همکاری های خوبی که با پلیس انجام دادند در این طرح آموزش دیدند و به پارکینگ منتقل نشدند.

وی گفت : اما از ابتدای سال و در ادامه سال گذشته، موتورسیکلت سوارانی که تخلفات آنان جنبه مجرمانه پیدا می کند، مانند اینکه پلاک موتورسیکلت را دستکاری و یا پوشش پلاک داده و همچنین فاقد پلاک می باشند، موتورسیکلت آنان با کفی به پارکینگ منتقل می شود و تخلفات فاقد و مخدوشی پلاک به صورت جد برخورد خواهد شد.

به گفته سردار حمیدی، ولی همچنان طرح موتوریار برای راکبینی که تخلفاتشان کمتر است و بیشتر قوانین را رعایت می کنند، برقرار است و موتورسیکلت آنان به پارکینگ منتقل نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سایر تخلفات نیز در قالب طرح موتوریار توسط پلیس راهور اجرا خواهد شد و این طرح برای نظم بخشی به ترددهای موتورسواران انجام می پذیرد و راکبین متخلف یکی دو ساعت درکنار همکاران بنده حضور خواهند داشت و در قالب طرح موتوریار با پلیس تعامل می کنند.

سردار حمیدی گفت: راکبین موتورسیکلتی که تعامل کمتری با پلیس راهور دارند و اعمال آنان مجرمانه است باهماهنگی های بعمل آمده به پارکینگ منتقل خواهد شد و این طرح احتمالا اثرگذار خواهد بود و انتظار می رود تخلف موتورسواران مانند دوره های گذشته کاهش یابد.

وی بیان داشت: در سال گذشته و دربحث تصادفات فوتی به صورت میانگین ۴۵-۴۶ درصد حوادث ما مربوط به موتورسواران است که تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران در سال گذشته کاهش پیدا کرده است اما این کافی نیست و با هدف اصلی که انضباط بخشی به تردد موتورسواران است فاصله داریم و تشدید اقدامات کنترلی را در دستورکار قرار داده ایم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ یکی از دلایل تخلف موتورسواران را بحث فرهنگی دانست و افزود: بخش عمده ای از این تخلف ها به بحث فرهنگی باز می گردد و بخش زیادی نیز آن اقدامات زیرساختی است که هنوز درست نشده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها