|
کدخبر: 283809

نقش مهم عابران پیاده در تصادفات

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت، آخرین آمار تصادفات عابران پیاده را اعلام کرد.

جامعه نقش مهم عابران پیاده در تصادفات

سرهنگ علی‌اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص آمار تصادفات عابرین پیاده در ۸ ماهه اخیر اظهار داشت: ۴۳ درصد از تصادفات به عابرین پیاده باز می گردد و عابرین پیاده ای که جان خود را در تصادفات از دست داده اند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از تصادفات جرحی مجدد به عابرین پیاده باز می گردد تصریح کرد: عابرین پیاده هم یک سری تکالیف و وظایف قانونی دارند که عدم رعایت ایمنی از سوی عابرین این عدد را رقم زده است.

سرهنگ شریفی گفت: با بررسی‌هایی که هر دوره صورت گرفت بیشترین زمان و مکان تصادفات عابرین پیاده مشخص شد.

وی افزود: از ساعت ۱۲ شب تا ساعت ۴ صبح ۱۵ درصد و از ساعت ۴ تا ۸ صبح که هوا کم کم روشن می شود ۱۵ درصد از تصادفات عابرین اتفاق می‌افتد.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در طول روز و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر مجدد ۱۳ درصد از تصادفات عابرین؛ همچنین از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر ۱۴ درصد و زمانی که هوا به سمت تاریکی می رود یعنی از ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب ۱۷ درصد و از ۸ شب تا ۱۲ شب ۲۶ درصد از تصادفات عابرین به وقوع می پیوندد.

سرهنگ شریفی گفت: در واقع اگر بخواهیم واضح تر اشاره کنیم حدود۴۰ درصد از تصادفاتی که برای عابرین پیاده روی می‌دهد در زمان تاریکی هوا است.

وی افزود: ۵۰ درصد از فوتی‌های عابرین پیاده برابر اعلام پزشکی قانونی و گزارش‌های پلیس در بزرگراه‌ها، ۴۵ درصد نیز در خیابان‌های اصلی و ۵ درصد از این آمار هم به معابر محلی باز می گردد.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: هر چند تردد عابرین پیاده در معابر محلی بیشتر است اما درصد تصادفات در این محل‌ها کمتر است.

وی گفت: آمار تصادفات در بزرگراه‌ها بیشتر است چرا که سرعت در این معابر بالاست.

منبع: ایسکانیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها