|
کدخبر: 291008

رونق مسکن سازی در بافت های فرسوده تهران

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر رونق مسکن سازی پس از ۱۰ سال گفت: سال گذشته شاهد افزایش ۶۲ درصد ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده بودیم.

جامعه رونق مسکن سازی در بافت های فرسوده تهران

حمید رضا صارمی روز شنبه در اولین رویداد امید و افتخار که به افتتاح طرح دژ باغ کن اختصاص داشت، اظهارداشت: پس از گذشت یک دهه رکود در بخش مسکن سال گذشته میزان صدور پروانه های ساختمانی در مناطق مرکزی و بافت های فرسوده افزایش و در مناطق یک تا سه کاهش داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال سختی در نظام اقتصادی کشور بود، گفت: با توجه به تمامی مشکلاتی که دشمنان در کشور ایجاد کرده بودند شاهد افزایش تولید مسکن سازی بودیم و امسال نیز این مسیر ادامه خواهد داشت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: سال گذشته تفاهم نامه های مختلفی در زمینه مسکن سازی منعقد شد که تلاش داریم بخش قابل توجهی از این تفاهم نامه ها به مرحله اجرا در آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نگاه غلط برخی مدیران برای اسکان در شهرهای جدید گفت: نباید در شهرهای جدید بیش از یک میلیون نفر ساکن باشند چرا که ساخت و ساز در شهرهای جدید به منزله اسکان موقت است و قطعا رونق مسکن سازی در بافت های شهری با توجه به امکانات و هویت متفاوت است و باید این نگاه تقویت شود.

همچنین مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از افتتاح ۲ طرح مجموعه ورزشی و خدماتی دژ باغ کن و مجموعه خدماتی سرای عمو عباس در جنوب تهران خبر داد و گفت: مجموعه ورزشی و خدماتی دژ باغ کن در زمینی به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع با کاربری های اصلی محوطه روباز، ورزشی سرپوشیده، ورزشی روباز، فضای بازی کودکان و کاربری های مکمل خدماتی، رستوران، کافی شاپ، فروشگاه صنایع دستی در منطقه پنج احداث شد.

سید مهدی هدایت با بیان اینکه مجموعه خدماتی سرای عمو عباس نیز از دیگر طرحی است که امروز (شنبه) افتتاح خواهد شد، افزود: این طرح نیز به مساحت ۶۰۰ مترمربع با کاربری اصلی پاتوق محله و کابری های مکمل خدماتی و بازارچه صنایع دستی در محله نفرآباد در منطقه ۲۰ واقع شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها