|
کدخبر: 289756

این استان ها منتظر کاهش دما باشند

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنج روز آینده در آستانه سال جدید، بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی شده است و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ اسفند و یکم فروردین) دمای هوا در نواحی شمالی کشور روند کاهشی محسوس خواهد داشت.

«امین نقشینه» به تشریح وضعیت آب و هوای امروز جمعه ۲۶ اسفند پرداخت و اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارش باران خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی فردا شنبه ۲۷ اسفند؛ در شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

نقشینه با بیان اینکه در روز یکشنبه ۲۸ اسفند در برخی از نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی، شرق استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: برای روز دوشنبه ۲۹ اسفند، گستره بارش‌ها در شمال غرب، مناطقی از غرب سواحل دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان خواهد بود همچنین بارش‌های پراکنده در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: روز سه‌شنبه یکم فروردین بارش پراکنده در مرکز و جنوب شرق وجود دارد و در سایر نقاط کشور بارش‌ها به صورت قابل ملاحظه خواهد بود.

وی در ادامه گفت: طی دو روز آینده خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

نقیشنه در تشریح وضعیت جوی پایتخت خاطرنشان کرد: آسمان تهران نیمه  همراه با وزش باد خواهد بود. پایتخت امروز جمعه ۲۶ اسفند، بیشینه دمای تهران ۱۶ و فردا ۱۹ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است همچنین کمینه دما نیز به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر