|
کدخبر: 268707

باربری بین شهری و حمل بار به شهرستان

زندگی صنعتی امروز سبب شده که اکثر افراد جامعه مجبور شوند بارهای زیادی را به شهرهای مختلف کشور ارسال نمایند. بعبارتی باربری بین شهری جز لاینفک زندگی بشر امروز شده است. حال با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم به بررسی تمامی نکات و سوالات موجود در این زمینه بپردازیم تا به نحوی شما را در انتخاب یک شرکت مناسب جهت ارسال بار به شهرستان یاری دهیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

باربری بین شهری به چه معناست؟

حمل بار بین شهری عبارتست از جابجا کردن هر گونه بار و اثاثیه‌ منزل از یک شهر به شهری دیگر. حمل بار برون شهری به روش‌های گوناگون قابل انجام است که از معروفترین این روش‌ها می‌توان به حمل بار بصورت زمینی (اتوبوس یا قطار)، هوایی و دریایی اشاره کرد.

 

Intercity freight

چه ماشین‌های برای ارسال بار به شهرستان مناسب هستند؟

در جواب این سوال باید گفت که بسته به نوع و حجم بار باید ماشین مناسب انتخاب شود. بطور کلی ماشین‌های باری در سه دسته سنگین، نیمه سنگین و سبک قرار می‌گیرند که هر کدام برای حمل نوعی بار مناسب هستند. در ادامه بصورت موردی و مختصر به کاربرد هر یک از این ماشین‌ها اشاره خواهیم کرد :

  1. اگر قصد دارید بارهای سنگین را به شهری دیگر ارسال کنید، باید از ماشین‌های باری سنگین مثل تریلی، کفی و 18 چرخ برای این منظور بهره بگیرید.

  2. چنانچه اسباب کشی در پیش دارید و باید اثاثیه منزل‌تان را بصورت برون شهری حمل نمائید، بهتر از کامیونت‌های مسقف که در رسته ماشین‌های نیمه سنگین قرار دارند استفاده کنید تا احتمال صدمه دیدن وسایل‌تان به حداقل برسد.

  3. اگر قصد دارید خرده بار (بارهای با وزن تقریبی سه تن) را به شهری دیگر ارسال نمائید، نیسان بار بهترین گزینه است.

نکته قابل توجه در این مورد این است که اگر ماشین مناسب برای جابجا کردن بار خود انتخاب نکنید، هم متحمل هزینه اضافه‌تری خواهید شد و هم ممکن است زمان رسیدن بارتان به مقصد طولانی شود. به همین منظور لازم است تا با کارشناسان شرکت‌های باربری مشورتی داشته باشید. یکی از شرکت‌های قدیمی که در زمینه حمل بار از تهران به شهرستان فعالیت دارد، شرکت باربری سخاوت بار است که کارشناسانی خبره را نیز برای ارائه مشاوره در اختیار دارد.

چه نکاتی باید در حمل بار به شهرستان مورد توجه قرا گیرد؟

همانطور که مستحضر هستید ارسال بار به شهرستان یا همین به اصطلاح باربری برون شهری بسیار متفاوت است از جابجا کردن بار در سطح یک شهر. از اینرو برای حمل هر چه بهتر بار به شهرستان باید به نکات زیر توجه شود :

  • بسته بندی درست بار و مخصوصاً برای ارسال بارهای با مسافت طولانی.

  • همکاری با رانندگان ماهر، مجرب و آشنا به جاده‌های کشور. این مورد به ویژه برای حمل بار در جاده‌های کوهستانی مثل حمل بار از تهران به سنندج فوق العاده حائز اهمیت است.

  • انتخاب مناسب‌ترین ماشین برای جابجا کردن بار.

  • انتخاب ایمن‌ترین مسیر جهت حمل بار و اعلام آن به مشتری.

  • با توجه به اطلاعیه‌های پلیس راهوار باید بهترین زمان برای حمل بار به شهرستان نیز انتخاب شود.

 

Out-of-town shipping

تعرفه باربری بین شهری چگونه محاسبه می‌شود؟

در حمل بار از یک شهر به شهری دیگر عوامل متعددی روی هزینه حمل بار به شهرستان تاثیر گذار هستند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  1. نوع ماشینی که برای حمل بار انتخاب می‌شود. قاعدتاً هر چه ظرفیت ماشین بالاتر باشد هزینه‌های پرداختی توسط مشتری نیز بیشتر خواهد شد.

  2. فاصله مابین شهر مبدا و شهر مقصد عامل دیگری است که بر روی نرخ حمل بار برون شهری موثر است.

  3. وجود محدویت زمانی. بعنوان مثال قیمت حمل برای کالاهای فاسد شدنی که لازم است در یک بازه زمانی خاص به مقصد برسند بیشتر خواهد بود به نسبت کالاهای عادی.

 

 

خدمات باربری بین شهری شامل چه مواردی می‌شود؟

به طور کلی شرکت‌های فعال در زمینه حمل بار به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از اتوبارهای حمل بار و اثاثیه در سطح یک شهر، باربری‌های بین شهری و باربری‌های که به صورت بین المللی بار جابجا می‌کنند. تقریبا خدمات ارائه شده در اتوبارهای برون شهری همانند شرکت‌های حمل بار محلی است که در ادامه نیز به مهمترین خدماتی که توسط اینگونه شرکت‌ها ارائه می‌شود اشاره خواهیم کرد :

  1. حمل اثاثیه منزل.

  2. جابجا کردن کلیه وسایل اداری مهندسی برای دفاتر ادارت و سازمان‌های دولتی در شهرستان.

  3. حمل مواد اولیه کارخانجات کشور.

  4. حمل انواع آهن آلات و مواد معدنی.

  5. جابجا کردن جهاز عروس.

کدام شرکت برای ارسال با به شهرستان مناسب است؟

به تبع شما عزیزان باید از بین شرکت‌های دارای مجوز به دنبال یک اتوبار خوب برای حمل بار برون شهری باشید. پیدا کردن چین شرکتی کاری بسیار سخت است زیرا برای پیدا کردن چنین شرکتی باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • شرکت حتماً کلیه بارهای برون شهری را بیمه کند.

  • مدیریت شرکت در سریعترین زمان به شکایات مشتریان رسیدگی کند و در صورت وارد آمدن هر گونه خساراتی، رضایت مشتری را به دست آورد.

  • شرکتی را بر گزینید که دارای سابقه به نسبت طولانی در زمینه جابجا کردن بار باشد.

  • شرکت باربری انتخابی باید دارای انواع ماشین‌های باری اعم از سنگین و سبک باشد و مشتریان محدودیتی برای انتخاب ماشین نداشته باشند.

  • شرکت باید توانایی این را داشته باشد که در تمام روزهای هفته و بصورت شبانه روزی بار و یا اثاثیه مشتریان را جابجا کند.

  • شرکت باید کانتینرها و انبارهای خوبی برای نگهداری از بار مشتریان در مواقع ضروری داشته باشد.

  • شرکت دارای کارگران و پرسنلی خبره و ماهر برای ارائه خدمات به مشتریان باشد.

  • شرکت انتخابی از ماشین آلات مجهز و به روز برای حمل و نقل کردن بار مشتریان استفاده کند.

Transport to the city

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا در حد توان به تمام ابهامات و سوالات شما در ارتباط با حمل بار به شهرستان پرداخته شود و عواملی را ذکر کنیم که با توجه به آنها بتوانید مناسب‌ترین شرکت باربری را برای جابجا کردن باهای خود انتخاب کنید. در اینجا بعنوان سخن آخر از شما عزیزان خواهش داریم که حتماً حتماً برای حمل و نقل کردن بارهای برون شهری خود از خدمات اتوبارهای مجوزدار استفاده کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها