|
کدخبر: 289525

صحبت چمران درباره چهارشنبه سوری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به وقوع اتفاقات تلخ در چهارشنبه پایانی سال هشدار داد و از خانواده‌ها درخواست کرد در این روز مراقب جوانان و نوجوانان خود باشند.

جامعه صحبت چمران درباره چهارشنبه سوری

مهدی چمران در ابتدای یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ۲۳ اسفند ماه و آخرین چهارشنبه سال، گفت: بر اساس آئینی که از گذشته وجود داشته و آئین زیبایی هم هست چهارشنبه آخر سال را در پیش داریم اما متاسفانه برنامه‌هایی که در این روز اجرا می‌شود ممکن است در آستانه سال نو زندگی برخی را تلخ کند که تا کنون نیز با ۱۹ کشته زندگی خانواده‌هایی تلخ شده است.

وی افزود: بی تردید خانواده‌ها باید در این روز از فرزندان خود مراقبت کنند و آسیب‌های روحی و جسمی ناشی از این مسئله جبران ناپذیر است. لذا نیاز است که در این روز مراقب جوانان و نوجوانان خود باشند.

چمران همچنین با اشاره به ۲۵ اسفند ماه سالروز بمباران شیمیایی حلبچه گفت: صدام به وفور در جنگ تحمیلی از سلاح شیمیایی استفاده کرد و در همین شورا دوستانی هستند که آثار استفاده از این سلاح‌های شیمیایی بر پیکر آنها وجود دارد؛ اما در حلبچه که جزو کشور خود بود به دلیل عصبانیت از مردم حلبچه این شهر را زیر بمباران شیمیایی قرار داد و جنایت وحشتناکی را رقم زد. در پی این جنایت صحنه‌های دلخراش، وحشتناک و تکان دهنده‌ای رقم خورد. صدام مرتکب این جنایت بزرگ شد و این سلاح را دوستان آلمانی به وی داده بودند همان‌هایی که امروز در مورد خیلی چیزها مدعی هستند و فراموش کرده‌اند که این سلاح‌ها را به صدام داده‌اند و این جنایت را رقم زده‌اند.

وی ادامه داد: در مقابل سفارت آلمان برای یادآوری این موضوع لوحی نصب شده که تاکید می‌کند این سلاح‌های شیمیایی به صدام داده شد تا این جنایت رقم بخورد و حتی کارخانه تولید این سلاح‌های شیمیایی را در نزدیکی بغداد ساخته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ۲۵ اسفند ماه بزرگداشت پروین اعتصامی اشاره کرد و افزود: پروین اعتصامی شاعره فارسی زبانی که اشعار زیبای او را همه می‌شناسیم و خوانده‌ایم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها