|
کدخبر: 289310

هشدار مهم رئیس پلیس فتا پایتخت

رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش مواد محترقه در کمین هستند.

جامعه هشدار مهم رئیس پلیس فتا پایتخت

سرهنگ داود معظمی، رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: بر اساس قانون، خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع بوده و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی منشأ خسارات جبران ناپذیری است که در شب چهارشنبه سوری در کوچه و خیابان رخ می‌دهد تصریح کرد: این افراد شیاد برایشان مهم نیست که گروه هدف کودکان یا نوجوانان بوده یا با فروش آنها جان انسانی را به خطر می‌اندازند چراکه با ایجاد سایت‌ها و صفحاتی در زمینه خرید و فروش و آموزش نحوه تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می‌کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم.

رئیس پلیس فتا پایتخت از خانواده‌ها درخواست کرد که بر رفتار کودکان نظارت و دقت داشته باشند تا فرزندان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال خرید و ساخت مواد محترقه خطرناک نرفته و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

سرهنگ معظمی با اشاره به اینکه مجرمان از هر بستری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند ادامه داد: تاکنون تعداد زیادی از افرادی که در خصوص خرید ، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت داشتند دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد شده است اما در این بین مجرمان اینترنتی فرصت طلب نیز بیکار نبوده و با تبلیغات دروغین تحت عناوین مختلفی اقدام به کلاهبرداری می کنند ، تعدادی در پوشش فروش مواد محترقه و آتش بازی با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می کنند و عده ای نیز بعد از دریافت وجه کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به بازداشت چندین فروشنده مواد محترقه در فضای مجازی توسط پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند زیرا خسارت‌های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند.

 وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک و صفحاتی که درخصوص خرید و فروش مواد محترقه فعالیت می‌کنند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس 096380 و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها