|
کدخبر: 289002

مرخصی به این زندانیان ممنوع شد

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند؛ حتی تحت پوشش پابندهای الکترونیک هم نباید قرار بگیرند. این پابندها صرفاً برای جرائم سبک است که به کنار خانواده بیایند و از آسیب‌های ناشی از زندان دور باشند.

غلامعلی محمدی، شامگاه(دوشنبه ۱۵ اسفند) در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: آمارهای بسیار امیدبخش و خوشحال کننده‌ای از سوی مسئولان شهرستان مطرح شد. سال‌ها در این حوزه کار کردم و می‌دانم با وجود این تراکم ورودی پرونده‌ها عملکرد مثبت ۱۴ درصدی در دادگستری گلپایگان چه معنی می‌دهد. به دنبال سفر ریاست قوه قضاییه کشور به استان اصفهان امروز ۷۵۲ نفر در استان اصفهان از زندان آزاد می‌شوند و در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در آغوش گرم خانواده خواهند بود.

وی ادامه داد: با حضور رئیس قوه قضاییه در استان اصفهان و اقداماتی که صورت گرفته ۴۹ نفر از محکومان قصاص با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند. آرزوی ما این است که به شهرستانی برویم و زندان را تعطیل و آن مکان را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنیم ما به توسعه زندان‌ها و یا افتتاح زندان‌های جدید دلخوش نیستیم و به این موضوع افتخار نمی‌کنیم اما این واقعیت تلخ همه‌ی جوامع بشری است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: تا زمانی که جرم و جنایت باشد باید زندان هم داشته باشیم. فقر فرهنگی بدتر از فقر مالی است. ارتکاب جرم ارتباط مستقیمی با مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد. شاهد هستیم که آمار سرقت جزو اولین آمار ورودی‌ها به زندان است که در سال‌های قبل به این شکل نبود.

محمدی افزود: فرمانده وقت فراجای کشور در فصل تابستان اعلام کرد تصمیماتی که در حوزه اقتصادی از اول خردادماه گرفته شد سبب افزایش ۳۰ درصدی آمار سرقت شده است. باید در راستای مهم‌ترین رسالت و مأموریت سازمان زندان‌ها که اصلاح، تربیت و حرفه‌آموزی است موجبات باز اجتماعی و بازسازگاری شدن افرادی که روانه زندان شدند را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال زندانیان می‌تواند در جامعه آسیب‌های ناشی از بیکاری را کم کند. زندان‌ها همیشه یک تابعی از منحنی جامعه هستند و اگر ما اشتغال در بین زندانی‌ها را توسعه دهیم تخلفات و آسیب‌های داخل زندان هم کاهش می‌باید. اگر اشتغال را در کشور توسعه دهیم آسیب‌های ناشی از بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد .در ماه مبارک رمضان سال جاری مبالغ خوبی توسط خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اصفهان جمع‌آوری شد؛ جرم غیر عمد برای هر یک از ما که در این جلسه نشستیم هم ممکن است رخ بدهد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور یادآور شد: همیشه این موضوع را به مدیران کل زندان‌های سراسر کشور گفتم که حساب زندانیانی که آسایش را از مردم سلب می‌کنند، جدا است. خطاب به همه مدیران ستادی استان‌ها در همایشی گفتم به هیچ سارقی نباید مرخصی بدهید و کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند حتی تحت پوشش پابندهای الکترونیک هم نباید قرار بگیرند، این پابندها صرفاً برای جرائم سبک است که به کنار خانواده بیایند و از آسیب‌های ناشی از زندان دور باشند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر