|
کدخبر: 288872

کشف ۱ تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و ۵۰۷کیلو مواد مخدرطی درگیری مسلحانه تکاوران انتظامی با عناصر قاچاق مواد افیونی، دراستان خبر داد.

سردار دوستعلی جلیلیان، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای کنترل تحرکات اعضای باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان ها سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق مواد افیونی در مناطقی از شمال و جنوب استان که قصد انتقال محموله های سنگین مواد مخدر از مناطق مذکور به عمق کشور را داشتند به دست آمد که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان های "نیکشهر و خاش" در جنوب و شهرستان "زابل" در شمال استان شناسایی و تکاوران انتظامی به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را در تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند، محموله های مورد نظر را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با ۲دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی، مقابله به مثل نموده و با آتش پر حجم خود خودرو های حامل مواد را زمین گیر کردند.

سردار جلیلیان بیان داشت: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند، با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان در ارتفاعات مناطق مذکور ۳سوداگر مرگ دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: در پاک سازی محل های درگیری و طی بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع یک تن و ۵۰۷کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد، با اشاره به عزم جدی پلیس استان در مقابله با پدیده خانمان سوز قاچاق مواد افیونی، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰در اختیار پلیس قرار دهند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها