|
کدخبر: 288171

نگران ریزش ساختمان ۱۵۳ هستیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان ۱۵۳خیابان بهار جزء ساختمان‌های ناایمن از لحاظ آتش نشانی نبود، گفت: نگران ریزش این ساختمان هستیم که البته تا به حال نریخته اما بایستی احتیاط کرد تا ساختمان فرو نریزد به همین دلیل عبور ومرور در این خیابان عادی نیست و باید تا چند روز مسیر کنترل شود.

جامعه نگران ریزش ساختمان ۱۵۳ هستیم

مهدی چمران روز یکشنبه پیش از آغاز یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران، شهادت شهید رضا دارابی در آتش‌سوزی ساختمان خیابان بهار را تسلیت گفت و در پاسخ به این پرسش که آیا این ساختمان نیز از لیست ساختمان های ناایمن بود، گفت: این ساختمان جزء ساختمان های ناایمن از لحاظ آتش نشانی نبود و ربطی به آن ساختمان ها ندارد.

وی افزود: اخطارهایی که این ساختمان دریافت کرده مربوط به موارد دیگر بود، از جمله اینکه مالک لوازمی را انبار کرده که نباید انبار می شده و با حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ پلمب شد.

چمران با بیان اینکه مالک با فک پلمب سه طبقه پارکینگ را به انبار وسایل آتش زا تبدیل کرده که اقدامی خطرناک بوده است، اظهارداشت: از این فرد به پلیس برای فک پلمب شکایت شده که به دلیل موارد آتش نشانی نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آتش سوزی در طبقه سوم انبار از ساعت ۹:۳۰ صبح روز گذشته آغاز شد اما ساعت ۹:۴۵ اطلاع داده و به دلیل تخلف نمی‌خواسته اطلاع دهند، اظهارداشت: درنهایت هم چون با سیستم های معمولی قابلیت اطفاء نداشته به آتش نشانان اطلاع داده که اگر به موقع اطلاع می دادند آتش نشانان در عرض ۶ تا هفت دقیقه به محل حادثه می رسیدند.

چمران درباره انتشار لیست ساختمان های ناایمن شهر تهران نیز گفت: کاری نداریم که لیست ساختمان های ناایمن را منتشر کنند یا خیر، هر زمان قرار باشد اعلام شود آتش نشانی اعلام خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آتش نشانان در این حادثه به خوبی کار خود را انجام دادند؛ نگران ریزش ساختمان هستیم که البته تا به حال نریخته و مشخص است که آهن آلات مقابل آتش مقاومت کرده اما بایستی مراعات و احتیاط کرد تا ساختمان فرو نریزد به همین دلیل عبور و مرور در خیابان بهار عادی نیست و شاید مجبور باشند تا چند روز مسیر را کنترل کنند.

چمران افزود: وسایل دقیق اندازه‌گیری از ستاد بحران مستقر شد تا لحظه به لحظه گزارش و قبل از حادثه و احتمال ریزش ساختمان، اطلاع داده شود.

وی تاکید کرد: شهرداری و شورا با همکاری دادستانی اقداماتی را برای ایمن سازی آغاز کرده‌اند و ساختمان‌ها یک به یک بررسی و اخطار داده می شود، تاکنون ۱۶۰ ساختمان بررسی شده است و در صورت عدم اقدام لازم برای ایمن‌سازی لیست اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها