|
کدخبر: 286961

موج جدید بارش برف در راه این استان ها

مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی جدید به تهران و بارش برف و باران خبر داد و تاکید کرد: با وجود بارندگی‌های موجود، وضعیت کم‌آبی در تهران چندان بهتر نشده است و همچنان الزام مصرف بهینه آب وجود دارد.

جامعه موج جدید بارش برف در راه این استان ها

مازیار غلامی درباره بارش‌های آخر هفته در تهران اظهار کرد: بیشترین میزان بارش باران دربازه زمانی پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ بهمن) در شهریار به میزان ۹ میلیمتر، شمیرانات - اقدسیه ۶ میلیمتر، دماوند ۵.۵ میلیمتر، میگون ۵ میلیمتر، ژئوفیزیک تهران ۵ میلیمتر، لواسان ۴ میلیمتر، آبعلی ۳.۷ میلیمتر، فرودگاه امام خمینی ۲ میلیمتر و فرودگاه مهرآباد ۱.۲ میلیمتر ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت زمان در برخی ایستگاه‌ها نیز بارش برف ثبت شده است که میزان آن در لواسان ۱۳ سانتیمتر، ارتفاعات فیروزکوه ۱۵ سانتیمتر، آبعلی ۷ سانتیمتر، دماوند ۵ سانتیمتر، شمیرانات ۵ سانتیمتر و فیروزکوه یک سانتیمتر برف باریده است.

مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی جدید به تهران از امروز تا فردا (۲۳ تا ۲۴ بهمن) خبر داد و گفت:این بارش‌ها غالبا به‌صورت باران، در ارتفاعات و بخش‌های شمالی به‌صورت برف و در نقاط جنوبی به‌شکل باران و در برخی مواقع برفی خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه بارشی، وزش باد شدید، کولاک برف و در برخی مناطق رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی تهران افزود: در ارتفاعات نیز پدیده مه، لغزندگی جاده‌ها و ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود بنابراین به‌طور جدی از کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری پرهیز شود.

غلامی در پایان تصریح کرد: با وجود بارش‌های اخیر بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده تا روز جمعه استان تهران با ۴۹ درصدی کاهش بارش نسبت به بلندمدت و ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده و بارش‌هایی که اتفاق افتاده است نیز نتوانسته شرایط را بهتر کند. هرچند که ذخیره پوشش برف در ارتفاعات افزایش یافته است و در درازمدت می‌تواند کمی تاثیرگذار باشد اما بارش‌ها باعث جبران کمبود آب تهران نشده است بنابراین همچنان باید مدیریت مصرف آب در دستور کار باشد.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها