|
کدخبر: 287183 نعیمه صفری تبار

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد؛

خبرنگاران تسهیلات ۲۰ میلیونی می گیرند

مریم جلالی گفت: تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با همکاری صندوق کارآفرینی امید برای خرید صنایع دستی به خبرنگاران اعطا می‌شود و نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت آن نیز ۱۲ ماهه است.

جامعه خبرنگاران تسهیلات ۲۰ میلیونی می گیرند

عصر دیروز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، مریم جلالی با اعلام این خبر اظهار کرد: ایران کشور جشنواره‌ها است اما تمام تلاش من و همکارانم این بوده که در این جشنواره تلاش‌ها به ثمر برسد و به نتایج خوبی برسد. امسال هفتمین سال برگزاری این جشنواره است و چون عدد ۷ عدد مقدسی است این دوره را بین‌المللی برگزار می‌کنیم. در این دوره جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی توجه ویژه‌ای به بانوان شده است و به منظور معرفی اقوام محتلف کشور، اقوام با لباس‌ها و پوشش محلی خود شرکت می‌کنند.

کاشت درخت سرو

جلالی ادامه داد: با رونمایی از تمبر، هفتمین دوره جشنواره آغاز خواهد شد و در روز افتتاحیه بازدید میدانی از بخش‌های مختلف به عمل خواهد آمد و نزدیک به ۱۵ بخش جانبی برای این دوره از جشنواره تدارک دیده شده که یکی از مهمترین بخش‌های جانبی این جشنواره، کاشت نمادین درخت سرو است. ضمن این که رادیو سرو سیمین نیز با تولید و پخش روزانه تا ۳ ساعت برنامه به معرفی این جشنواره می‌پردازد.

راه اندازی سینما سرو سیمین

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سینما سرو سیمین ۷ نیز به مناسبت برگزاری این دوره از جشنواره تدارک دیده شده و فیلم‌های مرتبط با حوزه صنایع‌دستی هم‌زمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر پخش خواهد شد.

جلالی در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: با رایزن‌های فرهنگی کشورهای مختلف نیز مکاتبه و رایزنی شده و از آن‌ها برای حضور در جشنواره و بازدید از نمایشگاه آثار جشنواره دعوت شده است. هند، عمان، سنگاپور، فلسطین، کویت و... از جمله کشورهای شرکت‌کننده بین‌المللی در این دوره از جشنواره هستند و ۵۰ اثر خارجی از کشورهای گوناگون به دست ما رسیده است. ضمن این که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۶ نسل از یک خانواده کلاش‌باف از استان کردستان در این جشنواره حضور خواهند داشت. مسن‌ترین کلاش‌باف این خانواده ۱۰۷ سال و کوچکترین آن‌ها ۱۳ سال سن دارد.

اجرای موسیقی اقوام در طول برگزاری نمایشگاه

نادر زینالی رئیس کمیته استان‌های این جشنواره نیز در این نشست خبری گفت: از گروه‌های هنری استان‌های مختلف برای حضور در این دوره از جشنواره و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در طول برگزاری نمایشگاه آثار جشنواره دعوت شده است. ضمن این که از هر استان ۲۰ هنرمند صنایع‌دستی در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

اعطاء وام ۲۰ میلیونی برای خرید صنایع دستی

وی در حاشیه برگزاری نشست خبری درباره اعطاء تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی خرید صنایع‌دستی به خبرنگاران گفت: این تسهیلات از همین امروز و در حاشیه نشست خبری به خبرنگاران متقاضی اعطا خواهد شد. تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با همکاری صندوق کارآفرینی امید اعطا می‌شود و نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت آن نیز ۱۲ ماهه است.

معاون صنایع‌دستی کشور اضافه کرد: این تسهیلات تنها با ارائه کارت ملی و یک برگ چک معتبر صیادی به خبرنگاران اعطا می‌شود. این تسهیلات صرفا برای خرید محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است که با هدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی اعطا می‌شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان سرو سیمین ۷ از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند در محل موزه ملی ایران برگزار می‌شود. ۶ دوره از این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و امسال برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با آثار این جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.ssfajr.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها